یاریس جدید، ارزان ترین هیبرید بازار ایران می شود؟

یاریس جدید، ارزان ترین هیبرید بازار ایران می شود؟
کمپانی تویوتا در جمع محصولات هیبریدی خود هاچبکی پرفروش را دارد که چند وقتی است آن را با پیشرانه دو گانه برقی یا همان هیبریدی به بازار جهانی عرضه کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

یاریس هیبرید به عنوان یکی از پرفروش ترین هاچبک های بازار جهانی در کلاس خود به حساب می آید که شاهد فروش خوب نسخه هیبریدی آن در چند وقت گذشته بوده ایم. قابلیت های پیشرانه یاریس هیبرید باعث شده تا این هاچبک در نسخه های اسپرت هم طراحی شود و در حال حاضر توانسته تا مشتریان جوان زیادی را به سمت خود بکشاند.
حال به نظر می رسد این هاچبک هیبریدی با توجه به وجود زیرساخت هایش در بازار ایران، می توان با حضور خود در کشور به عنوان ارزانترین هیبریدی بازار شناخته شود. پیش از این یاریس در نسخه بنزینی توانسته بود تا فروش خوبی را داشته باشد و با توجه به رقبایی چون هیوندای اکسنت (رقیب یاریس سدان)، کیا ریو و… جایگاه خوبی را پیدا کند. با توجه به اینکه یاریس هیبریدی در بازار جهانی بر مبنا نسخه سفارش اروپا طراحی شده و نسخه های فول آپشن این خودرو هاچبک قیمتی حدود ۱۸هزار و ۵۰۰ یورو تا ۱۹ هزار و ۹۰۰ یورو قیمت دارد، احتمال دارد در صورت ورود آن به بازار کشور با توجه به قوانین گمرکی فعلی بهایی حدود ۱۵۰ میلیون تومان را به خود اختصاص دهد. جالب است بدانید که به خاطر نوسان های بازار ارز، امروز ارزش ریالی تویوتا یاریس فول آپشن هیبریدی حدود یک میلیارد و ۸۰ میلیون ریال است که همان ۱۰۸ میلیون تومان رایج می شود. این عدد بدون احتساب هزینه های گمرکی و واردات خودرو لحاظ شده و نشان می دهد که در حال حاضر اصلی ترین عامل عدم دسترسی به خودروهای مطرح بازار جهانی، بحث بازار ارز و ارزش جهانی ریال ایران است.


یاریس هیبریدی ۲۰۱۸ به پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی و پیشرانه الکتریکی مجهز است که در سیکل همزمان، راننده می توان از توان ۱۰۰ اسب بخار (در برخی نسخه ها ۱۰۹ اسب بخار) استفاده نماید. تمام پیشرانه هیبریدی این خودرو از طریق یک گیربکس E-CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و در این مدل از یاریس هیبریدی شاهد آن هستیم که شتاب معکوس با روند بهتری به انرژی الکتریکی تبدیل شده و در باتری ها ذخیره می شود. یاریس هیبرید می تواند در شرایط استاندارد با این مشخصات شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۱۲ ثانیه ثبت کند. همچنین محدوده مصرف سوخت این هاچبک دوگانه ۳.۳ تا ۳.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود.
اما در بخش امکانات رفاهی و امنیتی، یاریس هیبرید سفارش اروپا در سطح خوبی قرار دارد. این خودرو هاچبک هیبریدی در نسخه فول آپشن به امکاناتی نظیر ورود خودرو بدون کلید، روشن شدن دکمه ای خودرو، کروزکنترل، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم پیشگیری از تصادف، مانیتور، دوربین عقب، فرمان برقی، سیستم کنترل پایداری، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه تاشو برقی، نور بالای اتوماتیک، ۷ کیسه هوا، سنسور نور و باران، تنظیم سرعت و فاصله با خودرو رو به رو و… مجهز است.
در صورتی که تویوتا یاریس هیبرید ۲۰۱۸ بتواند در نسخه فول آپشن با قیمتی در محدوده ۱۵۰ میلیون تومان با توجه به شرایط فعلی اقتصادی و همچنین ضوابط گمرکی به بازار ایران بیاید، می تواند طیف جدید مشتریان را به سمت خود بکشاند. در حال حاضر هاچبک های بنزینی هم رده این خودرو قیمتی در محدود ۹۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان را در بازار کشور دارند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.