گزارش بازار: واکنش معکوس به جو روانی بازار


در هفته های اخیر شاهد بودیم که قیمت برخی خودروهای وارداتی در بازار کشور کاهش پیدا کرد و از طرفی بازار خودروهای مونتاژ داخل داغتر شد. ولی در چند روز گذشته این اتفاق برعکس شده و با افزایش قیمت برخی محصولات وارداتی از جانب شرکت ها، بهای آن ها هم در بازار آزاد زیادتر شده و تولید داخل ها هم به جای ثبات یا افزایش قیمت کاهش بها را در بازار آزاد تجربه می کنند.
رنو ساندرو که تا ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم خرید و فروش می شد، به بهای ۵۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده و تندر۹۰ پلاس به کانال کمتر از ۶۰ میلیون تومان آمده است. روزهای خوش ۲۰۶ صندوقدار به پایان رسید و بهای آن در بازار آزاد حدود ۵۰۰ هزار تومان افت داشت. همچنین ۲۰۷آی جدید دنده دستی هم کاهش قیمت را تجربه کرد و حدود ۸۰۰ هزار تومان ارزانتر معامله شد. هیوندای i20 که گاهی تا ۹۱ میلیون تومان قیمت گذاری می شد، این روزها با بهایی مانند شرکت، ۸۷ میلیون تومان داد و ستد می شود. آغاز فروش بسترن B50F هم باعث شد تا قیمت آن در بازار آزاد از ۷۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حدود یک میلیون تومان کاهش پیدا کند.
ولی از آن طرف قیمت برخی خودروهای وارداتی افزایش پیدا کرد. به عنوان مثال کیا سورنتو فول GT Line که قیمتی حدود ۲۴۳ میلیون تومان را در بازار داشت، دوباره به عدد ۲۵۵ میلیون تومان نزدیک شد. اوتلندر آرین موتور هم به افزایش قیمت شرکت واکنش نشان داد و در بازار آزاد دوباره گران شد. تویوتا پریوس فول آپشن با رادار که قیمتش به ۱۶۲ میلیون تومان هم رسیده بود، دوباره به ۱۷۰ میلیون تومان نزدیک شد و به فروش رسید. سانتافه فول هم که داشت خود را به عدد ۲۳۰ میلیون تومان می رساند، دوباره بهای ۲۴۰ میلیون تومان را در بازار به خود دید. رنو تلیسمان E3 که اوایل هفته با بهای ۱۹۸ میلیون تومان در نمایشگاه های تهران معامله می شد، دوباره عدد ۲۰۳ میلیون تومان را تجربه کرد و نسخه های آماده پلاک آن با این عدد معامله شدند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.