گردهمایی تمام نسل های هوندا سیویک در پیست مسابقه + ویدیو

گردهمایی تمام نسل های هوندا سیویک در پیست مسابقه + ویدیو
خودروی هوندا Civic Type R همان میوه ممنوعه آمریکایی و فرقه ای کلاسیک، طرف داران بسیاری در گوشه و کنار جهان دارد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

باعث تأسف است که چهار نسل از این هاچ بک افسانه ای ژاپنی را از دست دادیم، بدون شک هوندا Civic Type R بهترین هات هچ بازار است.اما بیایید با هم ببینیم کدام یک از پنج نسل این خودرو برای دور زدن در پیست بهترین خودرو به حساب می آید.
خوش بختانه موفق شدیم هر پنج نسل از این خودرو را در Cape town آفریقای جنوبی کنار هم جمع کنیم. فهرست کدهای این پنج نسل عبارت است از:
نسل نخست با کد EK9
کد EP3 minivan
کد FN2 مخصوص بازار اروپا
کد FK2 با ۳۰۶ اسب بخار قدرت
کد FK8 موجود در بازار ایالات متحده آمریکا
خوش بختانه مدل چهار در مخصوص بازار ژاپن با کد FD2 نیز در این جمع حاضر است.
باید دید سرانجام این بازی به کجا خواهد رسید.برای ما مهم نیست که کدام خودرو سریع‌تر است، زیرا در آن صورت نسل پنجم با بهره گیری از قدرت بیش تر و فن آوری برتر در صدر قرار می گرفت. به جای این گونه بررسی، در نظر داریم ببینیم کدام مدل از Type R، خودروی بهتری برای رانندگی است یا بهتر بگوییم، کدام Type R از لذت رانندگی بیش تری برخوردار است.
باید به این نکته اشاره کرد که سه نسل نخست از این خودرو به صورت تنفس طبیعی در بازار حاضر شدند و با FK2 و FK8 به صورت توربو شارژ به حضور در بازار ادامه دادند.
در حالی که مجریان ” چیرو دوسینا ” ( Ciro De Siena ) و ” ارنست پیج ” ( Ernest Page ) نظرهای متفاوتی در پایان ویدیو داشتند، هر دو انتخاب عجیب و غریبی از بین تنفس طبیعی ها کردند.
خیلی کنجکاو شدیم تا ببینیم راندن این خودرو چه حسی دارد، شاید روزی ما هم آن را برانیم. برنده را به شما نخواهیم گفت تا خودتان از دیدن این ویدیو لذت ببرید.

سیاوش مرادی
گروه‌ مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.