گران‌ترین ب ام و M5 تاریخ قیمت خورد


چندی پیش در ماه سپتامبر، ب‌ام‌و M5 جدید را که سریع‌ترین سدان تولیدی این شرکت تا به امروز است را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد. قیمت پایه M5 جدید ۱۰۲ هزار و ۶۰۰ دلار است که لقب گران‌ترین M5 تاریخ را نیز به خود اختصاص می‌دهد که با درنظرگرفتن هزینه ۹۹۵ دلاری برای حمل و مالیات آن، هشت هزار و ۵۰۰ دلار در مقایسه با نسل پیشین خود افزایش قیمت داشته است. خبرها حاکی از آن است که تولید انبوه این سدان فوق سریع در کاخانه Dingolfing ب‌ام‌و واقع در جنوب باواریا آغاز شده است.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، اولین نسخه‌های تولیدی این خودرو، به مشتریان اروپایی تحویل داده خواهد شد، ولی این سدان محبوب ب‌ام‌‌و پس از گذشت مدت اندکی به دست مشتریان خود در آمریکا نیز می‌‌رسد. این خودرو در ماه مارس ۲۰۱۸، در آلمان و انگلیس و آمریکا به دست مشتریان خواهد رسید و ب‌ام‌و قصد دارد تا با فروش بیش از ۲۰ هزار دستگاه از این خودرو، رکورد فروش نسل پیشین M5 را بشکند.

یکی از اولین نسخه‌های تولید شده M5، رنگ آبی خیره کننده‌ای به نام Snapper Rocks Blue دارد که این یکی از هفت رنگ قابل سفارش برای این خودرو به شمار می‌رود که سفارش هرکدام از این رنگ‌ها، هیچ هزینه اضافی را برای مشتری در بر نخواهد داشت.
با نیم نگاهی به مشخصات فنی M5 جدید متوجه می‌شویم که افزایش قیمت آن در مقایسه با نسل پیشین بی‌دلیل نبوده است، چراکه این نسل از هر جنبه‌ای از نسل پیشین خود بهتر است. این خودرو با دارا بودن وزن ۱۸۵۵ کیلوگرمی، اندکی از نسل پیشین سبک‌تر شده است و پیشرانه ۴.۴ لیتری هشت سیلندر این خودرو با بهره بردن از دو توربوشارژ، قادر به تولید بیشینه قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار است. با این مشخصات M5 جدید تنها ۳.۲ ثانیه زمان لازم دارد تا سرعت خود را از حالت سکون به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند که در مقایسه با نسل قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است. این نسل به دلیل بهره بردن از پلتفرم CLAR هندلینگ و عملکرد به مراتب بهتری نسبت به نسل پیشین خود دارد.
با پرداخت اندکی هزینه اضافی، این امکان برای مشتریان این خودرو وجود دارد که خودرویی خاص‌تر در مقایسه با مدل پایه M5 را از این شرکت تحویل بگیرند. به عنوان مثال با پرداخت هزار و ۹۵۰ دلار، امکان سفارش رنگ مشکی Azurite Metallic، با پرداخت ۳۵۰۰ دلار تودروزی تمام چرم Merino و با پرداخت هزار و ۳۰۰ دلار رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی در ازای رینگ‌های ۱۹ اینچی برای مشتری وجود دارد.
مدل M5 ب ام و به زودی می آید

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.