کلیو برای 2017 به روزرسانی شد

کلیو برای 2017 به روزرسانی شد
رنو کلیو را می توان یکی از هاچبک های جذاب فرانسوی دانست که به نسبت فروش خوبی را برای سازنده خود رقم می زند.
این خودرو که تا به امروز با چهار نسل در جاده های جهانی تردد داشته است، چند وقتی است که به عنوان یک گزینه برای بازار ایران معرفی می شود و آخرین بار در نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ایران، اسفند ۹۴ به نمایش در آمد. کلیو به موتور ۱.۲ لیتری مجهز است که در نسخه پایه ۷۵ اسب بخار و در نسخه توربو ۱۱۹ اسب بخار قدرت تولید می کند. گشتاور مدل توربو ۱۹۰ نیوتون متر است و با گیربکس شش سرعته دوکلاچه قدرت را به چرخ های جلو منتقل می کند. رنو برای این خودرو هاچبک یک موتور ۸۹۸ سی سی هم در نظر گرفته است که به فناوری توربو مجهز بوده و ۹۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۳۵ نیوتون متر تولید می کند. جالب است بدانید در صورت حضور کلیو ۱۱۹ اسب بخار در ایران، می توان آن را به عنوان یکی از خودروهای سریع بازار زیر ۱۰۰ میلیون تومان معرفی کرد. زیرا حداکثر سرعت قابل کنترل در حالت استاندارد ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومترش ۹.۴ ثانیه ثبت شده است. وقتی که از کلیو در ایران پرده برداری شد، قیمت حدودی ۸۰ میلیون تومان برای آن حدس زده می شد. بعد از مدت کوتاهی برخی قیمت قطعی این محصول فرانسوی را ۸۳ میلیون تومان اعلام می کردند و خبر از ورود آن می دانند. ولی با گذشت مدت به نسبت زیادی، هنوز برنامه خاصی برای واردات این خودرو از جانب ایرانخودرو معرفی نشده است.
کلیو برای 2017 به روزرسانی شد
جالب است کپچر و کلیو در یک بازه زمانی معرفی شدند، ولی کپچر توانست با قیمت بیشتر به بازار ایران راه پیدا کند و هاچبک جذابی چون کلیو این موفقیت را به دست نیاورد. از نظر امکانات رفاهی و همچنین طراحی داخلی، کلیو به کپچر بسیار شبیه است. این خودرو به امکاناتی چون کروزکنترل و لیمیتر، استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم بهینه موتور ECO، سنسور و دوربین دنده عقب، آینه جانبی تاشو برقی، مانیتور ۷ اینچی، چهار کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور و… مجهز است. کلیو در سال ۲۰۱۲ توانست ۵ ستاره ایمنی از مرکز Euro Ncap دریافت کند وبه عنوان یکی از هاچبک های ایمنی اتحادیه اروپا شناخته شود. جالب بود که عملکرد سامانه های ایمنی کلیو ۹۹% صحت فعالیت را از این مرکز دریافت کرده اند که در نوع خود، این دقت عمل بی سابقه است. همچنین ضریب ایمنی کودکان در کلیو بیشتر از سرنشینان دیگر اعلام شده است. حال کمپانی رنو تغییراتی جزئی را برای سال ۲۰۱۷ روی کلیو اعمال کرده است. این تغییرات بیشتر روی ظاهر خودرو دخیل بوده و شمایل آن را جذاب کرده است. نسخه RS این خودرو که به موتور ۱.۶ لیتری توربو ۲۰۰ و ۲۲۰ اسب بخار مجهز است، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۶.۶ ثانیه طی می کند و مسافت ۴۰۰ متر را تنها در ۱۴.۵ ثانیه می پیماید.
کلیو برای 2017 به روزرسانی شد
با توجه به اینکه کلیو فاصله محوری ۲۵۸۹ میلی متر را دارد و از نظر ابعاد داخلی فقط اندکی از کپچر کوچکتر است، می تواند با قیمت حدودی ۸۰ میلیون تومان یکی از بهترین گزینه های خرید در ایران باشد. خانواده هایی با جسه متوسط و کم جمعیت می تواند از این هاچبک به عنوان یک خودرو داخل و برون شهری استفاده کنند. زیرا وزن کمتر از ۱۱۰۰ کیلوگرم این خودرو وقتی با ۱۱۹ اسب بخار ترکیب می شود، چالاکی خوبی به کلیو می دهد. با توجه به اینکه بازارسنجی پژو نشان داده است که ۲۰۸ با موتور ۱.۶ لیتری ۱۲۰ اسب بخاری می تواند در محدوده ۷۰ میلیون تومان به فروش برسد، بدیهی است که کلیو وارداتی از دید مردم در صورت معرفی صحیح در ۸۵ میلیون تومان هم ارزش خرید دارد. کلیو به راحتی می تواند با خودروهایی چون هیوندای i20 83 میلیون تومانی، کیا ریو هاچبک ۱۱۹ میلیون تومانی، کیا پیکانتو ۷۵ میلیون تومانی، تویوتا یاریس ۱۱۴ میلیون تومانی، میتسوبیشی میراژ ۷۱ میلیون تومانی و… سایر رقبا هم قیمت و هم کلاس رقابت کیفی و فنی داشته باشد. کلیو در بازار جهانی با مزدا۲، فولکس واگن پولو، هوندا جاز، مینی کوپر، پژو ۲۰۸، فورد فوکوس و سیتروئن C4 رقاتب سختی را دارد.
حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.