کانسپت‌‌هایی که کاش تولید می‌شدند

کانسپت‌‌هایی که کاش تولید می‌شدند
کانسپت‌ها همیشه علاقه‌مندان و منتقدان خودرو را تحت تاثیر قرار داده‌اند.اما همه خودرو دوستان می‌دانند از کانسپت تا تولید فاصله بسیار است و رونمایی از کانسپت یک مدل هیچوقت دلیل بر تولید آن نیست.در اینجا می‌خواهیم به ۱۰ مدل اشاره‌کنیم که بی شک همه علاقه‌مندان به خودرو دوست داشتند که روزی این مدل‌ها تولید شوند اما به دلایل مختلف هیچوقت تولید نشدند.
۱۰ خودروی فوق العاده که هیچ وقت تولید نشدند :
Saleen S5S Raptor
کانسپت‌‌هایی که کاش تولید می‌شدند
در سال ۲۰۰۸ سالین مدل S5S Raptor را معرفی کرد که قرار بود یک فوق‌خودرو با کارایی کمی کمتر از S7 باشد (طراحی S7 دیوانه‌وار است). بهترین چیز در مورد S5S Raptor ظاهر فوق‌العاده‌اش بود. اگر این خودرو ساخته می‌شد، از موتور V8 پنج لیتری سوپرشارژ با ۶۵۰ اسب‌بخار استفاده می کرد. متاسفانه، به دلیل مشکلات مالی سالین این خودرو هیچ‌وقت ساخته نشد و دیگر هم خبری از یک فوق‌خودروی آمریکایی جدید نشنیدیم.
Volkswagen W12 Nardo
کانسپت‌‌هایی که کاش تولید می‌شدند
اسم این خودرو از مسیر آزمایشی ناردو گرفته شده که فولکس‌واگن توانست در آن با نمونه‌ی اولیه‌ی W12 رکورد بزند. در هر حال فولکس‌واگن به جای تولید این خودرو به سراغ ساخت بوگاتی ویرون رفت. ویرون که از W12 الهام گرفته شده از بسیاری از جذابیت‌های آن برخوردار است، اما تولید یک فوق‌خودرو توسط کمپانی‌ای که فولکس قورباغه‌ای را ساخت جالب به نظر می‌رسید.
Bugatti Galibier
کانسپت‌‌هایی که کاش تولید می‌شدند
در سال ۲۰۰۹، بوگاتی مدل گالیبیر را منتشر کرد. یک سدان که به نظر می‌رسید بتواند جایگزین ویرون شود. به نظر هم می‌رسید که الهام زیادی از ویرون گرفته باشد، چرا که موتور W16 ویرون روی آن قرار داشت. اما در هر حال بوگاتی به جای تولید این فوق‌سدان دیوانه‌کننده، به سراغ ساخت کایرون رفت.
Cadillac Sixteen
کانسپت‌‌هایی که کاش تولید می‌شدند
زیر کاپوت عریض این خودرو، یک موتور V16 با قدرت ۱۰۰۰ اسب‌بخار قرار داشت. کادیلاک در سال ۲۰۰۳ این خودرو را معرفی کرد و به نظر می‌رسید از خودروی معروف V16 مربوط به دهه‌ی ۳۰ میلادی برای طراحی آن الهام گرفته شده باشد. موتور آن یک هیولای ۱۳.۶لیتری بود. واقعا حیف شد که این خودرو هیچ‌وقت تولید نشد، رانندگی در جاده‌های طولانی با آن می‌توانست فوق‌العاده باشد.
Chrysler Atlantic
کانسپت‌‌هایی که کاش تولید می‌شدند
بیش از بیست سال پیش، کرایسلر در یک نمایشگاه خودرو مدل آتلانتیک را معرفی کرد که ظاهری شبیه به خودروهای دهه‌ی سی داشت. یک موتور چهارلیتری با طراحی هشت‌سیلندر خطی داشت که از روی هم قرار دادن دو موتور نئونی ساخته شده بود. چرا کرایسلر چنین خودروی کم‌نظیر و گران‌قیمتی ساخت؟ نمی‌دانیم، چون این خودرو اصلا ساخته نشد.
Maybach Exelero
کانسپت‌‌هایی که کاش تولید می‌شدند
در سال ۲۰۰۵، میباخ خودرویی را معرفی کرد که بیش از حد غیرقابل باور بود. موتور ۵.۹ لیتری آن V12 توربوشارژ دوقلویی با قدرت ۶۹۱ اسب بخار بود. حداکثر سرعت آن به راحتی به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. فقط یک عدد از این خودرو ساخته شد، شاید چون یک عدد برای یک دنیا کافی به نظر می‌رسید. قیمت آن؟ ۸ میلیون دلار ناقابل.
Mercedes-Benz Ener-G-Force
کانسپت‌‌هایی که کاش تولید می‌شدند
این خودرو قرار بود به کلاس G آیندگان تبدیل شود. قدرت پیل سوختی آن متحیرکننده بود و به نظر می-رسید می‌تواند از دیوار راست هم بالا برود.
Mini Cooper Rocketman
کانسپت‌‌هایی که کاش تولید می‌شدند
در سال ۲۰۱۱ خیلی‌ها عاشق این خودروی جدید مینی شدند. راکت‌من از مدل کوپر فعلی خیلی بیشتر به اولین خودروی مینی وفادار مانده بود. اندازه‌اش تقریبا با مینی‌های اولیه برابر بود و باز هم می‌توانست چهار نفر را در خود جا دهد. چطور ممکن است به این خودروی کوچولو و بغل‌کردنی نگاه کرد و سر ذوق نیامد؟
Maserati Birdcage
کانسپت‌‌هایی که کاش تولید می‌شدند
مازراتی در سال ۲۰۰۵ این طراحی را با الهام از خودروی مسابقه‌ای مازراتی Tipo 63 معرفی کرد. این خودرو که ۵۰ سال پیش در مسابقه‌ها استفاده می‌شد، آن موقع هم پیشرفته و نوآورانه بود، چرا که طراحی شاسی آن از نوع خرپایی لوله‌ای بود. بردکیج قرار بود مشابه با مازراتی MC12 از بدنه‌ای از جنس الیاف کربن استفاده کند. موتور V12 شش لیتری آن بیش از ۷۰۰ اسب‌بخار تولید می‌کرد. کابین آن توسط پینینفارینا طراحی شده بود و هیچ دری نداشت، به جای آن بالای خودرو باز می‌شد و می‌شد داخل آن پرید. خودروی شگفت‌انگیزی بود، انقدر شگفت‌انگیز که هیچ‌وقت نتوانست به واقعیت تبدیل شود. حیف!
Spyker D12 Peking-to-Paris
کانسپت‌‌هایی که کاش تولید می‌شدند
D12 پکن به پاریس با این که اسم خیلی جذابی نداشت، فقط به خاطر اسپایکر بودن در این لیست قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۰۶ اسپایکر تصمیم گرفت وارد بازار خودروهای شاسی‌بلند لوکس شود. D12 که موتور W12 خود را از آئودی قرض گرفته بود، ۵۰۰ اسب‌بخار قدرت داشت و مجهز به سیستم چهارچرخ AWD بود. قرار بود تولید آن از سال بعد شروع شود، اما این اتفاق هیچ‌وقت نیفتاد. در سال ۲۰۱۴، اسپایکر اعلام ورشکستگی کرد. این خودروی شاسی‌بلند به خاطر درهایش هم که شده باید ساخته می‌شد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.