پیکاپ ریچ با ظاهری جدید به پارس خودرو می آید

پیکاپ ریچ با ظاهری جدید به پارس خودرو می آید
در شرایط نه چندان پرشور و حال نمایشگاه خودرو شیراز ۹۷، گروه خودروسازی سایپا نسخه جدید پیکاپ ریچ را در غرفه خود قرار داده و گویا قرار است که پارس خودرو این پیکاپ جدید را جایگزین ریچ فعلی کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

پیکاپ ریچ جدید نیز در سال ۲۰۱۵ به بازار چین معرفی شده و حال شرکت پارس خودرو و گروه خودروسازی سایپا با حدود ۳ سال تاخیر می خواهند تا آن را به بازار ایران عرضه کنند. در نگاه کلی می بینیم که حتی خودروسازان داخلی نیز دیگر توان عرضه محصولات به روز شرکای چینی خود را ندارند و نه تنها خودروهای قدیمی فرانسوی، کره ای، ژاپنی و… را تولید می کنند، بلکه امروز به جایگاهی رسیده اند که تولید خودروهای از رده خارج چینی هم برایشان مهم نیست. اما باز جای شکر دارد که گروه خودروسازی سایپا و پارس خودرو بعد از سه سال تاخیر بالاخره می خواهند پیکاپ ریچ را به عنوان یک خودرو چینی بر مبنا نیسان پیکاپ ژاپنی از خط تولید خارج کند و نسل جدید آن را عرضه نماید.
پیکاپ ریچ جدید که محصول کمپانی دانگ فنگ است، در نسل جدید فاصله محوری بیشتری را تجربه می کند و از طرفی وزن آن کاهش چشمگیری را داشته است. از نکات جالب این نسل پیکاپ ریچ، تداوم همکاری کمپانی دانگ فنگ با نیسان ژاپن است که دوباره یک پلتفرم کار و تجاری را برای ارزان سازی و مصارف اقتصادی از نیسان به دانگ فنگ برده اند.

پیکاپ ریچ جدید پارس خودرو همچنان به همان پیشرانه ۲.۴ لیتری ZG24 است و حدود ۱۳۹ اسب بخار را با گشتاور ۲۱۷ نیوتون متر تولید می کند. در نسل جدید ریچ مانیتور نیز به خودرو اضافه شده و از طرفی برخی امکانات دیگر نیز بهبود پیدا کرده اند. در بحث ظاهر دیگر نمی توان ریچ جدید را همچنان نیسان پیکاپ قدیمی دانست و تا حدی دیگر به روزتر از ریچ قدیمی و پیکاپ ژاپنی به نظر می رسد. اما در بحث کابین همچنان این خودرو چینی طراحی نه چندان قوی دارد و به مراتب حتی از سایر پیکاپ های چینی داخل کشور ضعیفتر ظاهر شده است. اما از نگاه دیگر هم در نظر داشته باشید که پیکاپ ریچ در نسل حاضر بر روی خط تولید پارس خودرو، ارزانترین پیکاپ دو دیفرانسیل شاسی مستقل بازار ایران است و شاید چنین ضعف هایی در ریچ آنچنان جدی نباشد.


گروه مستند اسب بخار
عکس ها: عرفان حمیدی

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.