پژو 207i و باز هم واسطه ها!

پژو 207 آی
۲۰۷i را می توان به عنوان یکی از محبوبترین خودروهای پژو و ایران خودرو دانست. البته که این خودرو در بازار جهانی با نام ۲۰۶ پلاس شناخته می شود و تنها در برخی کشورها مانند ایران و چین با نام ۲۰۷ شهرت یافته است. این خودرو که پلتفرم مشترکی با ۲۰۶ دارد، در اکثر قطعات تشابه فنی بالایی با آن داشته و عموما در بخش طراحی و قطعات تزئینی با ۲۰۶ تفاوت دارد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

پژو 207 آی
در سال ۹۱ که تولید این خودرو کاهش چشم گیری داشت و دیگر فروش آن از جانب ایران خودرو به صورت قطعی اعلام نمی شد، شاهد بودیم که با آغاز گرانی خودرو، ۲۰۷i هم به عنوان یک هاچبک جذاب در میان خودروهای دیگر اوج گرفت و در یک دوره زمانی نسخه اتوماتیک آن تا ۵۳ میلیون تومان قیمت گذاری می شد و تا سال ۹۳، نسخه دنده ای سالم این خودرو با دو سال کارکرد، گاهی ۳۶ میلیون تومان به فروش می رسید.

پژو 207 آی
بعد از گذشت حدود ۴ سال از توقف تولید پژو ۲۰۷ آی، شاهد بودیم که یکی از دستاوردهای قرارداد پژو و ایران خودرو، واگذاری مونتاژ کامل این خودرو به طرف ایرانی بود. ایران خودرو هم این خودرو هاچبک را برای تحویل مرداد ۹۵ ثبت نام کرد و بعد به خاطر برخی بازنگری ها، تحویل آن را برای ماه های بعد اعلام کرد. حال با گذشت حدود ۴ ماه از تاخیر در تحویل این خودرو، شاهد هستیم که ۲۰۷ آی فیس لیفت با پلاک ملی در برخی شهرها تردد می کند و ثبت نام کنندگان این خودرو، این روزها برای تکمیل وجه به نمایندگی های ایران خودرو می روند. شرکت ایران خودرو قیمت پژو ۲۰۷ آی فیس لیفت را در نسخه دنده ای ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرده است. با این که تحویل رسمی این خودرو از هفته های آینده آغاز می شود، ولی طی روزهای گذشته برخی نمایندگی های این شرکت، سهمیه های خود را با قیمت حدود ۴۹ الی ۵۱ میلیون تومان به فروش رسانده و تحویل مشتری داده اند. تاخیر به وجود آمده برای تحویل این خودرو و از طرفی حواله بازی برخی واسطه ها، باعث شده تا قیمت بازار آزاد این خودرو تا ۹ میلیون تومان بیشتر از کمپانی تعیین شود. توصیه ما به خریداران ۲۰۷آی فیس لیفت این است که برای خرید از بازار آزاد، کافی است دو هفته بعد از تحویل عمده این خودرو به بازار مراجعه کنید. زیرا با آغاز تحویل عمده، قیمت این خودرو به ظاهر جدید، تا ۴۶ پایین می آید.

پژو ۲۰۷آی فیس لیفت نسبت به مدل های قبلی به مانیتور، دوربین و سنسور عقب، کروزکنترل، بلوتوث، رهیاب، پخش DVD، چراغ های جلو و عقب جدید و آینه های جانبی جدید مجهز است.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.