پژو 207i صندوقدار چه زمانی به دست مشتریان می رسد؟

پژو 207i صندوقدار چه زمانی به دست مشتریان می رسد؟
گروه صنعتی ایران خودرو، در اواخر سال گذشته اقدام به پیش فروش پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک کرد. این خودروها قرار بود که از خرداد سال جاری به دست مشتریان برسد. در آن موقع ایران خودرو ۲۷ میلیون تومان ودیعه اولیه از مشتریان دریافت کرد و با توجه به ماه تحویل، سود مشارکت و انصراف مختلفی را برای خریداران در نظر گرفته بود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

اما این روزها با نزدیک شدن به پایان خرداد، شاهد آن هستیم که هنوز هیچ دعوتنامه ای برای خریداران این خودرو جدید ارسال نشده و از طرفی مشتریان نیز دلهره افزایش قیمت نجومی را در کارخانه برای ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک در کارخانه دارند. با اینکه طبق قاعده باید تا روز پایانی خرداد، دعوتنامه های سری اول این خودرو به دست خریداران برسد، اما معاونت فروش و بازاریابی ایران خودرو و همچنین نمایندگی های این شرکت هیچ جواب مشخصی را در مورد زمان تحویل و قیمت مصرف پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک به مشتریان نمی دهند.


این خودرو که پیش از سال جدید احتمال داشت تا با قیمتی حدود ۵۴ تا ۵۶ میلیون تومان به بازار عرضه شود، حال به احتمال زیاد با افزایش قیمت رسمی نسخه پژو ۲۰۷i هاچبک اتوماتیک، بهای تمام شده اش تغییر می کند. یکی از اتفاقات عجیب که به نگرانی مشتریان افزوده است، سامانه اینترنتی ایران خودرو و نمایش وضعیت قرارداد آن ها است. ایران خودرو در بخش پایانی صفحه کاربردی مشتریان پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک سود مشارکت تا به امروز را صفر اعلام کرده و گویا هنوز محاسبه ای برای آن انجام نداده است. برخی می گویند که با توجه به فرمان برقی، آینه تاشو برقی و سایر امکانات جدید این خودرو سدان، بهای کارخانه آن در محدوده ۵۶ تا ۵۹ میلیون تومان تعیین می شود. در حال حاضر برخی دلالان که اسفند سال گذشته پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک را ثبت نام کرده بودند، قیمت بیش از ۳۵ میلیون تومان را برای حواله ۲۷ میلیونی خود اعلام می کنند و گاهی این عدد در آگهی ها تا ۴۲ میلیون تومان هم ثبت شده است. شاید بهتر باشد که حداقل ایران خودرو با مشخص کردن قیمت رسمی این خودرو، تا حدی تکلیف مشتریان خود را مشخص کند و از طرفی زمان دقیقی را برای تحویل آن اعلام کند.
با پیگیری های انجام شده از خط تولید پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک، گویا هر روز تولید این خودرو انجام می شود. اما نکته مهم این است که تا به امروز تنها رنگ سفید با تیراژ انبوه به خط تولید ایران خودرو رفته و احتمالا مشتریانی که رنگ های دیگر را در هنگام ثبت نام انتخاب کرده بودند، باید با تاخیری بیشتری در تحویل خودرو مواجه شوند.

معرفی مختصر پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک
پژو ۲۰۷i صندوقدار خودرویی است بر مبنا ۲۰۶ صندوقدار V9 و ۲۰۷i جدید است و برخی ویژگی های آن توسط واحد فنی مهندسی ایران خودرو تغییر کرده و به روز شده است. ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک به پیشرانه ۱٫۶ لیتری ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتون متر مجهز است و توان آن توسط یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک با حالت تیپترونیک، برفی و اسپرت به چرخ های جلو منتقل می شود. طبق اطلاع رسانی و کاتالوگ رسمی این سدان جدید، ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک به سیستم فرمان برقی یا همان EPS (کمکی برقی) مجهز است. این کلمه در مورد فرمان های خودروهای ۲۰۶ و ۲۰۷i پیش از این از جانب ایران خودرو اعلام نشده بود و گویا ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک به جای فرمان هیدرولیکی سابق به فرمان الکتریکی مجهز شده است.
برای آشنایی بیشتر با پژو ۲۰۷i صندوقدار اتوماتیک می توانید به ویدیو ساخته شده در اسب بخار مراجعه کنید و بر روی لینک کلیک کنید.
پژو 207i صندوقدار اتوماتیک از بسیاری جهات با 206 صندوق دار یکسان است و تنها می تواند از نظر ظاهری اندکی نسبت به محصول قدیمی ایران خودرو متفاوت جلوه کند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.