پوتین صاحب خودروی ملی روسیه می‌شود

پوتین صاحب خودروی ملی روسیه می‌شود

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

رئیس‌جمهوری روسیه به زودی از خودروی ملی ساخت این کشور برای دیدارهای رسمی و بین‌المللی خود استفاده خواهد کرد.
به گزارش ایسنا از ریانووستی، دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت روسیه گفت: اواخر ماه فوریه تا اوایل ماه مارس امسال، ۱۶دستگاه خودروی جدید «کارتژ» تحویل مقامات بلند پایه روسیه می‌شود. وی افزود: بودجه سرمایه گذاری شده در این پروژه ۱۲.۴ میلیارد روبل است.

پوتین صاحب خودروی ملی روسیه می‌شود

هدف از این پروژه استفاده مقامات بلند پایه روسیه از خودروهای ساخت داخل به جای تولیدات خارجی است. بعنوان مثال رئیس جمهوری آمریکا از کادیلاک شماره یک، ملکه انگلستان از بنتلی یا رولزرویز، نخست وزیر انگلستان از جگوار استفاده می کنند، همچنین خودرو دولتی رئیس جمهوری فرانسه سیتروئن است، خودرو صدراعظم آلمان آئودی، تویوتا خودرو رسمی نخست وزیر ژاپن است و رئیس جمهوری چک اشکودا و رئیس جمهوری ایتالیا از مازراتی استفاده می کنند. از سال ۱۹۴۸ میلادی رهبران شوروی از لیموزین ZIL/ZIS استفاده می کردند، پس از فروپاشی شوروی بدلایل اقتصادی و فنی مقامات روسیه به خودروهای خارجی روی آوردند.

پوتین صاحب خودروی ملی روسیه می‌شود

هم اکنون خودروی رئیس جمهوری روسیه مرسدس بنز اس ۶۰۰ گارد پولمن است، که بزودی به خودروی تولید داخل در این کشور تغییر می کند. پروژه طراحی خودرو برای مقامات کشوری روسیه”کارتژ” نام دارد که از سال ۲۰۱۳ میلادی تاکنون ادامه دارد و طراحی خودروها همگام با پیشرفت جهانی در زمینه فن آوری های نوین صورت گرفته است. در برنامه جامع روسیه قرار است تا این پلتفرم جدید خودرو علاوه بر استفاده مقامات دولتی، به عنوان خودرویی ملی و پیشرفته و نماد روسیه در اختیار تمامی علاقه مندان و خریداران در سراسر جهان قرار گیرد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.