ولوو FH16 در شهر آفتاب رونمایی شد

ولوو FH16 در شهر آفتاب رونمایی شد
در روز دوم نمایشگاه بین المللی خودرو تهران، شرکت سایپا دیزل در شهر آفتاب اقدام به رونمایی از جدیدترین، قوی ترین و محبوب ترین کشنده ولوو یعنی مدل FH16 نمود.
ولوو FH16 مجهز به یک پیشرانه ۶ سیلندر با قدرت ۷۵۰ اسب بخار و استاندارد آلایندگی یورو ۵ است که این بیانگر این است که می توان به این کشنده لقب قوی ترین کامیون کشنده ایران را داد. این کشنده مجهز به قویترین گیربکس اتوماتیک I-Shift با تحمل گشتاور ۳۵۰۰ نیوتن متر است که دارای هر دو حالت تعویض دنده بصورت دستی و تعویض دنده بصورت هوشمند
می باشد. همچنین گیربکس ولوو FH16 به دو دنده کرال سنگین (CRAWL) و فوق سنگین (ULTRA CRAWL) تجهیز شده که این طراحی به سبب سهولت عبور از جاده های آفرود می باشد.
این محصول پرقدرت، علیرغم اینکه در زمره محصولات آفرود به شمار می آید، به دلیل تجهیز به کلیه آپشن های رفاهی و امکان ارائه بصورت اتاق سقف کوتاه و سقف بلند، مناسب برای طی مسافت های طولانی و ترانزیت به دو صورت (off road) و (on road) جهت حمل سازه ها و محموله های عظیم الجثه نیز می باشد. محورهای عقب کامیون ولوو FH16 دارای سیستم کاهنده دوبل می باشد و علاوه بر ترتیب محوری فعلی ۴*۶ ، در ترتیب های محوری دیگر همچون( ۴*۸)،( ۶*۶) ،(۶*۱۰)،(۶*۸) ، نیز قابل ارائه می باشد.
از دیگر ویژگی های این محصول سیستم قدرت و انتقال قدرت این محصول متناسب دمای کارکرد و شرایط جوی ۴۰- تا ۶۵+ درجه سانتیگراد طراحی شده است که در این محدوده، محصول از بهره وری بهینه برخوردار است. همچنین، در محدوده های پایین تر و بالاتر دمایی نیز، این کامیون دارای عملکرد مناسب و مورد انتظار خواهد بود.
شرکت سایپادیزل بمنظور ساماندهی به خلاء موجود در حوزه حمل و نقل فوق سنگین کشور و نیاز فعالان این بخش به محصولات بوژی کش، برنامه تولید و عرضه کامیون ولوو FH16 را در دستور کار خود تولید خود قرار داده است.
احمد حیدری مدیر بازایابی و فروش سایپا دیزل اظهار داشت: این کشنده در اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد و که مدل‌های اولیه آن به صورت وارداتی خواهند بود و پس از آن سایپا دیزل قصد دارد که این خودرو را به صورت CKD به بازار عرضه کند و در نهایت این خودرو با حداقل ۲۰ درصد داخلی سازی به بازار ایران عرضه خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.