وقتی پیر فوره هم ایران خودرویی می شود!

وقتی پیر فوره هم ایران خودرویی می شود!
پیر فوره به عنوان مدیر بازاریابی و فروش شرکت ایکاپ معرفی شده است. این مدیر خارجی پژو قرار است که در بازار ایران فروش و بازار پژو را گسترش دهد و سهم این برند فرانسوی را از فروش خودرو در ایران افزایش دهد.
او چند وقتی است که به ایران آمده و در جایگاه یک مدیر بازاریابی فعالیت خود را انجام می دهد. همیشه در محافل خودرو بحث بر سر این است که به احتمال زیاد سبک مدیریت اروپایی باعث رشد و پیشرفت خودروسازان ایرانی می شود. در بسیاری از موارد بعد از قرارداد برجام شاهد آن بودیم که رویکرد شرکت های خودرویی به خاطر همکاری مستقیم با خارجی ها بهتر شده است و حداقل سطح مشتری مداریشان را ارتقا داده اند. در مورد همکاری پژو و ایران خودرو هم احتمالا باید همین اتفاق بیافتد. یعنی حضور مدیران اروپایی باعث شود تا تکنیک های جدیدی را در بازار ایران اتفاق بیافتد و ارتقایی در بحث مدیریتی خودروسازی داشته باشیم.
گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروسازان ایران شناخته می شود که همیشه بخش فروش و بازاریابی آن به طور کاملا صادقانه ای با بازار کشور برخورد نکرده و با تغییر مدیریت این معاونت، هنوز هم سبک بازاریابی ایران خودرو قدیمی و پیش پا افتاده است. عدم وجود صداقت در اطلاع رسانی و گاهی سوء استفاده خبری، مسئله ای است که در دوره های مختلف به فروش خوب معاونت فروش و بازاریابی ایران خودرو کمک کرده است. ولی تاسیس ایکاپ و حضور مدیر بازاریابی خارجی احتمال آن را می داد که شاید مدیران ایران خودرویی تحت تاثیر برخورد فرانسوی ها قرار بگیرند و حداقل با مشتریان خود صدقانه تر برخورد کنند.
چهارشنبه شب، پیر فوره به نمایشگاه خودرو شیراز آمد تا در یک نشست نه چندان خبری در غرفه ایران خودرو حضور داشته باشد. حضور او فرصتی شد تا خبرنگار اسب بخار برای انجام مصاحبه ای کوتاه با او گفتگویی داشته باشد. در برخورد اول با فوره، مشخص بود که حداقل نوع برخورد او با سایر مدیران ایران خودرو تفاوت دارد. وقتی به او اعلام شد که چند سوال خبری از او پرسیده می شود، پیر فوره از این مسئله استقبال کرد و اعلام کرد که سعی می کند تا به سوالات پاسخ دهد.
ولی وقتی اولین سوال از او پرسیده شد، برخوردی شبیه به مدیران خودرو را از خود نشان داد. خبرنگار اسب بخار از او پرسید که چه زمانی محصولات وارداتی پژو با مدل ۲۰۱۷ به بازار ایران می آیند؟
مدیر بازاریابی ایکاپ در پاسخ به این سوال لبخندی زد و گفت: «دوست ندارم در حال حاضر به این سوال پاسخ دهم» و بعد از آن غرفه را ترک کرد.
این سبک برخورد و نوع پاسخگویی مدیران خارجی ایکاپ نشان می دهد که اینبار سیاست های نادرست ایران خودرو بر اقدار مدیریتی اروپایی ها غلبه کرده و آن ها هم مانند مدیران ایران خودرو، می خواهند که با عدم پاسخگویی و رعایت صداقت در گفتار نهایت استفاده را از بازار ایران ببرند.
گروه مستند اسب بخار

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.