ورود تنها 22 هاوال به ایران

هاوال H6 در صدر شاسی بلندهای چینی
هاوال؛ شاخه ای از برند گریت وال چین که به کیفیت شهرت دارد و تا به امروز توانسته نظر مشتریان زیادی را در کشور سازنده و همسایگان چین به دست آورد. هاوال را می توان حلقه گمشده خودروسازان چینی در ایران دانست که تا به امروز تنها حاشیه را با خود به بازار آورده است.
در نمایشگاه خودرو اصفهان سال ۹۴ بود که اولین حضور رسمی هاوال با چهار مدل H2، H6، H8 و H9 اتفاق افتاد. البته که پیش از این دیارخودرو نیز برخی مدل های گریت وال را به بازار ایران آورده بود و ظاهر قدیمی H6 را در بازار ایران به فروش می رساند. ولی این بار عظیم خودرو بود که هاوال را با قدرت بیشتر به بازار معرفی کرد و در پشت پرده دیارخودرو برخی امتیازات خود را در اختیار این شرکت قرار می داد. عظیم خودرو تا به آن روز در جایگاه یک شرکت شرایط گذار فروش خودروها به حساب می آمد و هیچگاه به صورت مستقیم، نماینده برند خاصی در میان مردم شناخته نمی شد. ولی آغاز کار این شرکت به عنوان عرضه کننده برندی خاص، با محصولات چینی آغاز شد که می توانست بخت خوبی در بازار ایران داشته باشد.
تخفیف های عجیب و غریب و مشخصات فنی جذاب هاوال ها با آن قیمت، باعث شد که عظیم خودرو بتواند محصولات یک برند ناشناخته در بازار ایران را با تیراژ بیش از هزار دستگاه بفروشد. قرار بود نسخه های مختلف این خودرو از اوایل تابستان سال گذشته وارد جاده های کشور شود. ولی ضعف اجرایی در دیارخودرو و پیش آمدن برخی حاشیه ها برای این شرکت، عظیم خودرو را هم به دردسر انداخت. روز به روز می گذشت و یک دستگاه هاوال هم به دست مشتری نمی رسید. گاهی خبرهای ضد و نقیضی از صدور مجوز واردات و شماره گذاری هاوال در رسانه ها اعلام می شد و در نهایت شاهد بودیم که واردات این خودروها به صورت کامل منتفی اعلام شد. البته که عظیم خودرو هیچگاه به صورت رسمی این مسئله را اعلام نکرد و همیشه اندکی امید را در دل برخی مشتریان نگه می داشت. مثلا چیدن چند دستگاه خودرو هاوال در جلوی درب ورودی انبار این شرکت واقع در جاده مخصوص، به برخی این امید را می داد که بالاخره به خودرویشان می رسند. امروز این خودروهای کراس اوور و شاسی بلند چینی، همچنان در جلوی درب انبار عظیم خودرو پارک هستند و در عوض، برخی از مشتریانشان بی خیال داشتن یک خودرو با کیفیت چینی شده اند و به جای آن سوار برای چانگان های CS35 در شهر تردد می کنند. آمار واردات رسمی گمرک ایران نشان می دهد که تا پایان بهمن ۱۳۹۵، تنها ۲۲ دستگاه گریت وال هاوال وارد کشور شده است.
گروه مستند اسب بخار

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.