وارد‌کنندگان خودرو تا دی ماه می‌توانند سفارش‌های ثبت‌شده پیشین را وارد کنند

افزایش ۲۶درصدی واردات خودرو
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: «ثبت سفارش‌های واردات خودرو تا دی ماه معتبر است و واردکنندگان می‌توانند براساس آن واردات خودرو را انجام دهند.»
به گزارش اخبار خودرو ، ماجرای واردات خودرو هر روز ابعاد تازه‌ای پیدا می‌کند و با توجه‌به اینکه از تیرماه سال‌جاری تاکنون، ثبت سفارش خودرو محدود شده، تلاش‌های بسیاری برای بازگشایی این امر صورت گرفته، اما تمامی این تلاش‌ها به در بسته خورده است.
باید دید سرانجام در این رابطه چه اتفاقاتی روی می‌دهد و آیا ثبت سفارش خودرو دوباره باز می‌شود یا اینکه همچنان واردات خودرو ممنوع باقی خواهد ماند.
در همین رابطه برخی از خبرها حکایت از این دارد که تعرفه واردات خودرو افزایش پیدا کرده و بعد از آن واردات دوباره آزاد خواهد شد، امری که برخی از فعالین بازار خودرو به آن راضی شده‌اند و منتظر روی‌دادن چنین اتفاقی هستند. این در حالی است که اگر چنین موضوعی روی دهد، به‌طور قطع قیمت خودروهای وارداتی در بازار افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت و این مصرف کننده است که باید تاوان این تصمیم را بپردازد.
بسیاری از واردکنندگان با توجه‌به در پیش بودن شب عید و داغ شدن بازار خرید خودرو در آن ایام، منتظر هستند تا دوهفته آینده ثبت سفارش آزاد شود، چراکه درغیراین‌صورت نمی‌توانند محصولات خود را در شب عید عرضه کنند و این موضوع مشکلات فراوانی را برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد.
در همین رابطه مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: «ثبت سفارش‌های واردات خودرو تا دی ماه معتبر است و واردکنندگان می‌توانند براساس آن واردات خودرو را انجام دهند.»
علی علی‌آبادی درباره‌ آخرین وضعیت ثبت سفارش واردات خودرو گفت: «فعلا خبر جدیدی در این زمینه نداریم.»
وی درباره مطرح شدن موضوع افزایش تعرفه واردات تا بیش‌از ۷۰درصد، اظهار کرد: «از این موضوع خبر ندارم، بهتر است این مساله را از مسئولان مربوطه پیگیری کنید.»
مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت درباره‌ وضعیت فعلی ثبت سفارش واردات خودروها، اظهار کرد: «تمام ثبت سفارش‌های قبلی، ۶ماه برای واردات کالا فرصت داشته‌اند. با توجه به این که ثبت سفارش واردات خودرو از تیرماه متوقف شده است، سفارش‌های ثبت شده تا دی ماه سال جاری معتبر محسوب شده و واردکنندگان می‌توانند براساس آن واردات خودرو را انجام دهند.»
علی‌آبادی همچنین اظهار کرد: «در ۷ماهه اول سال جاری، حدود ۴۷ تا ۴۸هزارخودرو وارد کشور شده که ثبت سفارش حدود ۳۶هزاردستگاه آن، در ۴ماهه اول امسال صورت گرفته است.»
وی در پاسخ به اینکه به‌گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، ۷هزار خودرو در گمرک مانده است، اما واردکنندگان خودرو مدعی هستند ۱۱هزار خودرو در گمرک متوقف شده است، اظهار کرد: «بهتر آن است که این موضوع را از گمرک پیگیری کنید تا آمارهای دقیقی ارائه شود.»

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.