واردکنندگان و بازرگانان خودرو منتظر خبرهای خوب باشند

واردکنندگان و بازرگانان خودرو منتظر خبرهای خوب باشند
یکی از اخباری که منتشر شد و بعد توسط مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت تکذیب شد، ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به ایران لغو شده بود.
به گزارش اخبار خودرو ، در چند روز اخیر خبری در مورد حوزه واردات خودرو و تصمیمات دولت برای واردکنندگان در دنیای مجازی منتشر شد که طبق پیگیری‌های خبرنگار «دنیای خودرو» این اخبار از اساس کذب بوده است و وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان نهاد مسئول و تعیین‌کننده قوانین، صحت هیچ کدام از این اخبار را تایید نکرده است.
اخباری مبنی بر این مضمون منتشر شده که دستورالعملی جدید برای واردکنندگان خودرو ارائه شده است و در انتظار امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور است.
بر اساس اطلاعاتی که رسانه‌ای شد خبر دستورالعمل جدید واردات خودرو با متنی منتشر شد که متن مذکور مربوط به دستورالعمل قدیمی بوده است و احتمال تدوین دستورالعمل جدیدی برای واردات خودرو وجود دارد.
یکی از اخباری که منتشر شد و بعد توسط مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت تکذیب شد، ممنوعیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به ایران لغو شده بود .
همچنین بر اساس «دستورالعمل مدیریت واردات خودروهای سواری» انجام ثبت سفارش خودروهای سواری توسط نمایندگی‌های رسمی، حداکثر تا سقف سه هزار دستگاه مشروط بر اینکه ارزش آن از سقف ۱۰۰ میلیون دلار بالاتر نرود مجاز خواهد بود.
اما علی علی‌آبادی فراهانی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ برنامه‌ای برای تغییر معیار لوکس بودن خودروها از حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی ندارد، افزود‌: «به منظور ساماندهی واردات خودرو به کشور، از چند ماه پیش دستور‌العملی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دولت ارائه شده که دو هدف اصلی توسعه صادرات خودروهای ساخت داخل و حمایت از صنایع داخلی را دنبال می‌کند.»
به گفته این مقام مسئول هیچ تصمیمی تاکنون در این زمینه اخذ نشده و هر مطلبی که در این زمینه منتشر شده صرفا شایعه بوده و قویا تکذیب می‌شود.
انجمن واردکنندگان از ابتدا خبر لوکس‌ها را تکذیب کرد
از دیگر سو، مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو طبق گفت‌وگویی که با روزنامه «دنیای خودرو» داشت از ابتدا صحت این ماجرا را از سوی انجمن واردکنندگان خودرو تکذیب کرد .
به گفته دادفر، شایعاتی پیرامون خبری دهان به دهان چرخید به این مضمون که هیات وزیران می‌خواهد مصوبه‌ای را تصویب کند که طی آن هر نماینده بتواند حداکثر سه هزار دستگاه وارد کند که ارزشش در حدود صد میلیون دلار باشد و اگر هرکسی بخواهد بیش از آن وارد کند باید موضوع تولید را پیگیری کند .
این موضوع اصلا برای ما قابل درک نبود. ما مطمئن بودیم این خبر شایعه است و واقعا با شناختی که از محمد شریعتمداری ،وزیر صنعت، معدن و تجارت داریم می‌دانستیم اصلا چنین موردی را تایید نمی‌کند. واقعیت این است با توجه به تجربه بازرگانی وزیر صنعت فکر می‌کنیم چنین روندی را ادامه بدهند و با خصوصیاتی که از وزیر صنعت سراغ داریم چنین دستورالعملی از زیر دست او رد نشده و نخواهد شد.
ماجرای خودروهای وارداتی وارد مرحله جدیدی شده است و با ورود وزیری که نگاه بازرگانی دارد احتمال شنیدن خبرهای خوش برای این حوزه وجود دارد. خبرهایی که شاید حاکی از بازگشت دوباره این بخش به چرخه اقتصادی مانند قبل است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.