وارداتی‌ها با بازار زیر‌ صد‌ میلیون تومان خداحافظی می‌کنند

asbe-bokhar.com/?p=22184
بازه قیمتی کمتر از یک‌صد میلیون تومان برای خودروهای تولید داخل به آرامی خلوت می‌شود.
به گزارش اخبار خودرو ، بیشتر خودروهای وارداتی در بازه قیمتی بیش از یکصد میلیون تومان عرضه می‌شوند اما تعدادی از خودروهای پرفروش وارداتی مانند هیوندای آی ٢٠ ، رنو داستر و … که در محدوده قیمتی یک‌صد میلیون تومان قرار دارند به‌تازگی به جرگه خودروهای مونتاژ داخل پیوسته‌اند و با این کار در این محدوده قیمتی امکان واردات این مدل‌ها لغو شده است.
از‌جمله آنها می‌توان به تولید هیوندای آی ٢٠ نسل جدید توسط کرمان‌موتور اشاره کرد. این اتفاق باعث شد واردات نسل جدید منتفی و این مدل به‌صورت مونتاژ داخل عرضه شود.
از دیگر خودروهایی که در این بازه قیمتی به تولید خواهند رسید باید به هیوندای اکسنت نسل فعلی اشاره کرد که بعد از واردات نه‌چندان موفق به‌سمت تولید در کرمان‌موتور پیش می‌رود.
همچنین باید به قرارداد رنو با ایدرو ونگین‌خودرو نیز اشاره کرد که ثمره آن تولید نسل جدید داستر و همچنین رنو سیمبل خواهد بود.
بدین ترتیب اکثر بازیگران وارادتی در کف قیمتی بازار وارداتی‌ها، در حال رسیدن به تولید در ایران هستند و در این میان تنها یک یا دو گزینه ارزان‌قیمت، وارداتی خواهد ماند که آنها نیز سهم بازار اندکی را در اختیار دارند.
بنابراین می‌توان گفت خودروهای وارداتی با بازار کمتر از یک‌صد میلیون تومان در حال خداحافظی هستند‌. در آینده نه‌چندان دور سانگ‌یانگ تیوولی و رنو کپچر با محدوده قیمتی ١١٠ تا ١١۵ میلیون تومان ارزان‌ترین خودروهای وارداتی بازار خواهند بود.
اگر به این فهرست پژو ٢٠٨ ، ٢٠٠٨ و ٣٠١ و سیتروئن‌های جدید سایپا را نیز اضافه کنیم، به‌درستی در می‌یابیم درآینده خودروهای وارداتی در بازه قیمتی کمتر از یک‌صد میلیون تومان بازاری نخواهند داشت و در مقابل شاهد تمرکز وارداتی‌ها بر بازار ١۵٠ تا ٢۵٠ میلیون تومان خواهیم بود‌.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.