هیمیکو رودستر 2018 با پیشرانه‌ی مزدا، معرفی شد

هیمیکو رودستر 2018 با پیشرانه‌ی مزدا، معرفی شد

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

شرکت ژاپنی میتسوکا از جدیدترین مدل رودستر هیمیکو رونمایی کرده است که با قوای محرک مزدا MX-5 میاتا و تجهیزات مدرن عرضه می‌شود.
برند ژاپنی میتسوکا (میتسواوکا – Mitsuoka) یک خودروساز عجیب است که تمایل زیادی به ترکیب سنت و مدرنیته در محصولات خود دارد. آخرین پروژه‌ی این برند مدل ۲۰۱۸ رودستر هیمیکو (Himiko) محسوب می‌شود که به‌طور کامل از تجهیزات فنی مزدا MX-5 میاتا الهام گرفته است.

هیمیکو رودستر 2018 با پیشرانه‌ی مزدا، معرفی شد

هیمیکو با کاپوت فوق‌العاده بلند و بخش عقبی کوچک، از خودروهای کلاسیک انگلیسی مانند مدل‌های مورگان، MG سری T و حتی جگوار XK120 تقلید می‌کند. با توجه به گذشته‌ی میتسوکا، طراحی هیمیکو خصوصیات عجیب و غریبی دارد؛ به‌عنوان مثال، بخش‌هایی از سپر جلو و صندوق عقب به رنگ سیاه براق است و با دیگر اجزا همخوانی ندارد.

هیمیکو رودستر 2018 با پیشرانه‌ی مزدا، معرفی شد

فضای داخلی خودرو نیز مشابه مزدا میاتا به نظر می‌رسد؛ البته به‌غیر از اجزای اختصاصی میتسوکا که در برخی قسمت‌ها به چشم می‌خورند. این خودرو حتی دارای امکانات مدرنی نظیر پایش نقطه کور دید راننده، اخطار خروج از خط و سیستم اطلاعاتی و سرگرمی مزدا در بالای داشبورد است.
میتسوکا طول رودستر را تا ۴۵۸۰ میلی‌متر افزایش می‌دهد؛ درحالی‎که خودروی مزدا میاتا ۳۹۱۴ میلی‌متر طول دارد. با این حال مشخصات مکانیکی تغییر نمی‌کند. قدرت خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری اسکای‌اکتیو (Skyactiv-G) با قدرت خروجی ۱۲۹ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تأمین می‌شود. خریداران می‌توانند از بین جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک یکی را به دلخواه انتخاب کنند.

هیمیکو رودستر 2018 با پیشرانه‌ی مزدا، معرفی شد

ورود رودستر عجیبی مانند هیمیکو به بازار ایالات متحده می‌تواند خبر جالبی باشد؛ البته با این فرض که قیمت مناسبی دارد. در حال حاضر مزدا میاتا یکی از بهترین خودروهای اسپرت بازار در کلاس خود است و هیمیکو نیز به نظر می‌رسد عملا هیچ خودروی جدید مشابهی در بازار ندارد. البته تعداد انگشت‌شماری از مدل‌های مورگان وارد بازار خودروی ایالات متحده می‌شوند؛ اما شاید با توجه به ظاهر شبیه میاتا نتوانند رقیب هیمیکو شوند.
در گذشته میتسوکا یک نمونه خودروی روستر مبتنی بر مزدا میاتا ساخت که در واقع برای فروش در انگلیس عرضه شده بود. حتی نمونه سقف‌دار این خودرو نیز منتشر و وارد بازار شد؛ این خودرو در آن زمان با قیمت حدود ۷۵ هزار دلار به فروش رسید.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.