همکاری فورد و زوتیه برای خودروهای الکتریکی

اختراع جدید فورد برای هشدار وضعیت باد تایرها
گروه آمریکایی فورد با شرکت چینی زوتیه به توافق جدیدی مبنی بر همکاری با هدف ساخت خودروهای الکتریکی ارزان‌قیمت برای بازار چین دست یافتند. این دو شرکت مبلغ ۵ میلیارد یوآن یا ۷۵۶ میلیون دلار را برای همکاری جدید خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند. فورد می‌خواهد با این همکاری جدید، جایگاه خود را در بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا که بزرگ‌ترین بازار خودروهای الکتریکی نیز محسوب می‌شود، بهبود بخشد.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، چین یکی از کشورهایی است که به سمت الکتریکی کردن صنعت خودروسازی خود رفته است و می‌خواهد با حذف آهسته خودروهای بنزینی و دیزلی، به کم‌تر شدن آلودگی و کاهش مواد آلاینده کمک کند. فورد امیدوار است که تا سال ۲۰۲۵، حداقل ۷۰ درصد از خودروهای ارائه‌شده خود در بازار چین را با پیشرانه الکتریکی عرضه کند.
همکاری فورد و زوتیه برای خودروهای الکتریکی
این سرمایه‌گذاری مشترک که زوتیه فورد اتوموبیل نام دارد، شامل ساخت یک کارخانه تولیدی جدید در منطقه ژجیانگ در شرق چین می‌شود. پیتر فلیت، مدیر بخش آسیاپاسیفیک فورد در بیانیه مربوط به این همکاری نوشته است: گروه زوتیه فورد برند جدیدی است که می‌‌خواهد خانواده تازه‌ای از خودروهای کوچک و ارزان‌قیمت تمام‌الکتریکی را عرضه کند.
این گروه همچنین از شبکه خدمات و فروش مجزای خود بهره می‌برد و یک مرکز تحقیق و توسعه مشترک هم خواهد داشت. هدف بعدی این گروه ارائه خدمات حمل و نقل در شهرهای مختلف چین است.
این همکاری مشترک با توجه به تجربیات و تخصص هر دو گروه، امید بسیار زیادی برای موفق شدن دارد. زوتیه در ده ماه اول سال بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی الکتریکی در چین فروخته است. این شرکت به خوبی می‌داند که چطور می‌تواند خودروهای تمام‌الکتریکی کوچک را در منطقه بفروشد. فورد نیز می‌تواند با استفاده از تولید محصول و فناوری‌های حرفه‌ای و پیشرفته خود، کمک شایانی به توسعه تجهیزات خودروهای الکتریکی گروه زوتیه کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.