هاچ‌بک آتشین رنو مگان RS در فرانکفورت رخ نشان داد

هاچ‌بک آتشین رنو مگان RS در فرانکفورت رخ نشان داد
سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی فراوان و افشاری برخی تصاویر، نسل کاملاً جدید رنو مگان RS در نمایشگاه فرانکفورت رسماً رونمایی شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

این هاچ‌بک داغ فرانسوی به بسیاری از فناوری‌های جدید و یک پیشرانهٔ بنزینی توربوشارژ جدید مجهز شده و برای اولین بار با دو گزینهٔ گیربکس مختلف ارائه می‌گردد. در مگان RS جدید یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری توربوشارژ جدید جایگزین موتور ۲ لیتری قبلی شده است.

به گزارش پدال،این پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری همان موتوری است که در آلپاین A110 هم مورداستفاده قرار گرفته و در مگان RS هم همان ۲۸۰ اسب بخار قدرت را تولید می‌کند؛ اما کسانی که قدرتی حتی بیشتر از این می‌خواهند، می‌توانند نسخهٔ RS Trophy را انتخاب کنند که قدرت بیشتری معادل ۳۰۰ اسب بخار داشته و پیش از پایان سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

علاوه بر این، برای اولین بار در تاریخ این هاچ‌بک اسپرت، رنو برای آن دو گیربکس مختلف را در نظر گرفته که شامل یک نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی و یک واحد شش سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه با قابلیت تعویض دندهٔ دستی از طریق پدال‌های پشت فرمان می‌شود. فعلاً شتاب و حداکثر سرعت هیچ‌یک از دو نسخهٔ استاندارد و Trophy مگان RS جدید اعلام نشده است اما احتمالاً این اطلاعات در ماه دسامبر منتشر خواهند شد.
هاچ‌بک آتشین رنو مگان RS در فرانکفورت رخ نشان داد


تمامی قدرت پیشرانهٔ مگان RS به چرخ‌های جلوی آن انتقال پیدا می‌کند و بنابراین به کمک شاسی و مکانیزم فرمان نیاز خواهد بود. همچنین رنو در این هاچ‌بک اسپرت دو ویژگی خاص را ارائه کرده که در این کلاس منحصربه‌فرد هستند. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از سیستم فرمان گیری چهارچرخ (۴Control) و کمک‌فنرهای هیدرولیکی جلو و عقب. علاوه بر این، دو تنظیمات مختلف هم برای شاسی قابل انتخاب خواهد بود که اسپرت و کاپ نام دارند و دومی با دیفرانسیل لغزش محدود ارائه می‌شود.

توقف این هاچ‌بک چموش نیز از طریق ترمزهای ۳۵۵ میلی‌متری استاندارد با کالیپرهای برمبو صورت می‌گیرد که البته امکان سفارش دیسک‌های آلومینیوم-چدنی هم برای آن وجود دارد. مگان RS جدید تنها به‌صورت هاچ‌بک پنج‌در عرضه می‌گردد و به سیستم Multi Sense رنو هم مجهز شده است. این سیستم امکان انتخاب از میان پنج حالت رانندگی مختلف عادی، راحت، اسپرت و مسابقه را برای راننده فراهم می‌کند و درنتیجه حالا این خودرو بیش از قبل برای استفاده‌های روزمره مناسب شده است.
هاچ‌بک آتشین رنو مگان RS در فرانکفورت رخ نشان داد


علاوه بر این موارد مذکور، رنو برای هاچ‌بک اسپرت جدید خود مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی را هم در نظر گرفته که شامل کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری فعال، هشدار خروج از خط، هشدار نقاط کور، دوربین دید عقب و سیستم کمک پارک می‌شود. سفارش خرید نسل جدید رنو مگان RS در اکثر بازارهای اروپایی از اوایل سال ۲۰۱۸ باز خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.