نکات جالب درباره رولزرویس فانتوم جدید

نکات جالب درباره رولزرویس فانتوم جدید
هشتمین نسل از رولزرویس فانتوم درست قبل از افتتاح نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ در ماه ژانویه به‌صورت رسمی در آمریکا معرفی خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پدال،نام فانتوم یکی از قدیمی‌ترین نام‌هایی است که در بازار حضور داشته به گونه‌ای که اولین بار در سال ۱۹۲۵ معرفی شده است. البته علیرغم سابقه حدود یک قرنی، تنها ۸ نسل از این خودرو ساخته شده و تنها چند ماه پیش جدیدترین نسل آن رونمایی شده است.

بنابراین رولزرویس از هیچ قانون خاصی در دنیای خودروسازی حتی میزان تولید یک نسل خاص تبعیت نمی‌کند. خب برای فهم بهتر باید گفت نسل قبلی فانتوم از سال ۲۰۰۳ تا همین چند ماه پیش‌ تولید می‌شد و در حدود ۱۴ سال تغییر خاصی نداشت اما خب به‌روزرسانی‌های جزئی را تجربه کرده بود.

رولزرویس تصمیم گرفته در هشتمین نسل از فانتوم شاسی جدیدی را بکار ببرد و زیرساخت آلومینیومی فریم فضایی آن به‌صورت رسمی “معماری اشرافیت” نام گرفته است. این نام‌گذاری به خاطر تلاش مهندسان در عرضه خودرویی راحت‌تر و آرام‌تر از قبل بوده و البته خود شاسی ۳۰ درصد سبک‌تر و مستحکم‌تر از قبل است. در همین اثنا به دلیل استفاده وسیع از متریال خفه کننده صدا محصول نهایی سنگین‌تر شده است. به یاد داشته باشید که این نسل از فانتوم فاصله محوری کوتاه‌تری دارد.


اگر فکر می‌کنیم سیستم جدید آئودی برای تشخیص دست‌اندازها در جاده که روی A8 بکار رفته سیستمی منحصربه‌فرد است باید بدانید که هشتمین نسل از رولزرویس فانتوم نیز تکنولوژی مشابهی دارد. یک دوربین در جلوی خودرو جاده را اسکن کرده و سیستم تعلیق را تنظیم می‌کند بنابراین شما می‌توانید واقعاً احساس سوار شدن بر قالیچه جادویی را داشته باشید. فانتوم همچنین دارای میله‌های ضد لغزش با قطع ارتباط الکتریکی و فنرهای بادی در هر چهار گوشه است.

دیگر موضوع جالب‌توجه این خودرو تلاش مهندسان برای ارائه فانتوم با سیستم چهار چرخ محرک بوده است. پیشرانه ۱۲ سیلندر ارتقا یافته قدرت بیشتری داشته و قرار بوده کمی از این قدرت را به اکسل جلو بفرستد اما در نهایت آن‌ها تصمیم گرفتند فانتوم جدید دیفرانسیل عقب باشد زیرا به این نتیجه رسیدند که سیستم چهار چرخ محرک به آرامش خودرو صدمه می‌زند؛ و البته این را هم بگوییم که مهندسان ادعا می‌کنند فانتوم جدید می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.