نقش وزیر صنعت در ارتقای شرایط کیفی تولیدات داخلی

نقش وزیر صنعت در ارتقای شرایط کیفی تولیدات داخلی
با شدت رقابت در بازار اقتصاد، شرکت‌های تولیدی با تمرکز بر کیفیت به‌دنبال مزیت رقابتی نسبت به رقبای خویش هستند. کیفیت یعنی برآورده کردن نیازها و انتظارات مشتریان یا فراتر از انتظارات مشتریان.
اکنون که فرصتی پیش‌آمده تا خودروسازان داخلی در ارتباط دوسویه با خودروسازهای برتر دنیا، در امر کیفیت تمرکز ویژه‌ای داشته باشند، شایسته است مسئولان مربوطه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شرکت‌های قطعه‌ساز، بنگاه‌های کوچک کسب‌و کار خودرویی و مردم با مشارکت فعالانه و اقدام‌های مسئولانه نسبت به انجام وظایف سازمانی و قانونی به کمک خودروسازهای داخلی بشتابند تا با ارتقای کیفیت به جایگاه مناسبی در جهان دست یابیم.
به گزارش اخبار خودرو در همین زمینه یعنی ارتقای کیفیت تولیدات داخلی، نایب‌رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی از بی‌انگیزگی خودروسازان داخلی جهت بالابردن کیفیت تولید ابزار تاسف کرد و گفت: «حمایت بیش از حد دولت از صنعت خودرو و همچنین تعرفه‌ها و محدودیت‌های بسیار برای واردات خودرو به کشور، خودروسازان داخلی را در جهت افزایش کیفیت تولید خودروهای داخلی بی‌انگیزه کرده است.»
فرهاد تجری در همین زمینه می‌گوید:
خودروسازان داخلی برای ارتقای کیفیت تولیدات‌شان باید چه تمهیداتی را در نظر بگیرند؟
تولیدکنندگان داخلی کشور باید از حمایت‌های دولت در جهت ارتقای تولید خودروهای داخلی، استفاده کنند و ارائه خودروهای باکیفیت بالا را و مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار دهند.
نقش دولت و نهادهای نظارتی برای تحقق این مهم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
امیدواریم دولت و مجلس بتواند به این مهم توجه کند و در حوزه های نظارتی صنعت، معدن و تجارت با اعمال نظارت‌های بهتر درخصوص مطالبه ملی از خودروسازی، این صنعت را ملزم به بالابردن کیفیت کند.
فکر می‌کنید وزیر جدید صنعت چقدر در این زمینه یعنی ارتقای کیفیت تولیدات داخلی موفق خواهد بود؟
با توجه به آغاز فعالیت دولت دوازدهم و وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت که سابقه مدیریتی بالا در حوزه بازرگانی و اجرایی دارد، باید تاکید کرد مسئولیت‌های گذشته وی در حوزه وزارت بازرگانی و معاونت اجرایی ریاست جمهوری نشان می‌دهد تجربه خوبی در این حوزه ها کسب کرده و می‌تواند در حوزه صنعت موفق‌تر ظاهر شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.