نعره گاو خشمگین ایتالیا

نعره گاو خشمگین ایتالیا
امروز بالاخره پس از گذشت پنج سال از معرفی کانسپت اوروس، لامبورگینی از نسخه تولیدی و نهایی این شاسی‌بلند رونمایی کرد. این برای اولین بار است که اوروس را بدون هیچ استتار و به شکل کامل می‌بینیم. طراحی خشن و بسیار جذاب اوروس نشان می‌دهد که لامبورگینی برای این مدل، اصلا محافظه‌کارانه عمل نکرده و نهایت جسارت خود را به خرج داده است.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، طراحی اوروس را به هیچ‌وجه نمی‌توان محتاطانه نامید. عده‌ای شاید حتی آن را عجیب و غریب بدانند. اما آیا این همان چیزی نیست که از لامبورگینی انتظار داریم؟ اگر کسی یک شاسی‌بلند بسیار گران‌قیمت و لوکس بخواهد که توجه چندانی را هم جذب نکند، می‌تواند به سراغ بنتلی بنتایگا برود. نکته تحسین‌برانگیز این مدل، وفادار ماندن بسیار زیاد نسخه تولیدی اوروس به مدل کانسپت آن است. لامبورگینی شاید برای تولید این خودرو نیم‌دهه وقت صرف کرده باشد اما نتیجه نهایی بسیار دلنشین است. اگر دو نسخه تولیدی و کانسپت اوروس را کنار یکدیگر پارک کنید، تشخیص دادن بین آن‌ها کار بسیار سختی می‌شود.
اوروس در داخل، برای پنج سرنشین فضای کافی دارد. پس اگر کسی بخواهد از این خودرو به عنوان یک وسیله نقلیه خانوادگی استفاده کند، هیچ مشکلی نخواهد داشت. صندلی‌های عقب حتی با کمربند نقطه‌ای LATCH مخصوص کودکان عرضه می‌شود. البته که صندلی‌های جلو، جای بهتری برای نشستن و لذت بردن از اتاقک اوروس هستند. مشتریان می‌توانند برای صندلی‌ها از بین سه گزینه استاندارد قابل‌تنظیم ۱۲ حالته، صندلی‌های اسپرت حرارتی و صندلی‌های ماساژور ۱۸ حالته که هم حرارتی و هم خنک‌کننده هستند، یکی را انتخاب کنند. لامبورگینی می‌گوید مرکز اتاقک را طوری طراحی کرده که به راننده، حس خلبان بودن دست بدهد و با توجه به تعداد دکمه‌ها و صفحه‌های لمسی موجود در داخل اوروس، می‌توانیم بگوییم به خوبی از عهده این ماموریت برآمده است.
اکنون به سراغ مهم‌ترین بخش خودرو می‌رویم: زیر کاپوت. اوروس مجهز به یک پیشرانه ۴ لیتری توین‌توربو V8 است که توان تولید ۶۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر را دارد. این پیشرانه که به یک جعبه‌دنده ۸ سرعت اتوماتیک ZF و سیستم تمام‌چرخ محرک با توزیع متغیر گشتاور روی چرخ‌ها متصل است، به فقط ۳.۶ ثانیه نیاز دارد تا صفر تا صد را بپیماید. حداکثر سرعت خودرو هم به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. لامبورگینی برای نگه داشتن اوروس هم از ترمزهای سرامیک کربنی ۱۷.۳ اینچی در جلو با کالیپرهای ۱۰ پیستونی استفاده کرده است. دیسک‌های ۱۴.۶ اینچی عقب اما به کالیپرهای ۴ پیستونی مجهز هستند. اوروس برای فرمان‌پذیری مناسب هم روی جاده و هم در آف‌رود، با شش حالت رانندگی مختلف عرضه می‌شود.
مشتاقان اوروس می‌توانند از بهار سال بعد با پرداخت قیمتی نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار صاحب این خودرو شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.