نخستین خودروی پلت‌فرم SP100 به‌زودی رونمایی می‌شود

نخستین خودروی پلت‌فرم SP100 به‌زودی رونمایی می‌شود

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: نخستین خودروی مبتنی بر پلت‌فرم SP100 توسط گروه خودروسازی سایپا به‌زودی رونمایی خواهد شد.

محسن جهرودی اظهارکرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از سوی گروه سایپا، این محصول که در حال طی کردن مراحل ساخت است، در سال جاری معرفی خواهد شد.

به گفته مدیرعامل گروه سایپا این خودرو در زمان معرفی، برخوردار از مدرن‌ترین امکانات و قابلیت‌های روز خواهد بود و می‌تواند با خودروهای خارجی هم‌رده خود در بازار ایران از هر نظر رقابت کند.

وی درباره نام این خودرو نیز گفت: مطابق با رویکرد گروه سایپا، برای این خودروی ایرانی که نمادی از توانمندی و دانش مهندسان و جوانان کشور است، یک نام ایرانی انتخاب خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: گروه سایپا به‌موازات تولید خودرو با مشارکت شرکای تجاری خارجی خود، سرمایه‌گذاری در زمینه طراحی و ساخت پلت‌فرم‌های داخلی را با جدیت ادامه خواهد داد و در آینده چند محصول مبتنی بر این پلت‌فرم‌ها را در رده‌ها و کلاس‌های گوناگون تولید و عرضه خواهد کرد.

جهرودی تأکید کرد: سیاست مجموعه سایپا در آینده، ادامه تلاش برای توسعه سبد محصول و معرفی خودروهای مختلف برای پاسخ‌گویی به نیازهای موجود در بازار است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌که پلت‌فرم SP100 نخستین تجربه صنعت خودروسازی ایران در زمینه ساخت پلت‌فرم‌های خودرویی است افزود: با اتمام ساخت نخستین خودروی ایرانی مبتنی بر یک پلت‌فرم طراحی شده در ایران، گروه خودروسازی سایپا به‌عنوان نخستین خودروساز کشور، چرخه ساخت یک خودرو را از طراحی اولیه تا ساخت نهایی تکمیل خواهد کرد.

گفتنی است مراحل طراحی و ساخت پلت‌فرم SP100 در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا اجرا شده و در آن، کارشناسان و متخصصان داخلی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور و نیازسنجی‌های بازار ایران، اقدام به طراحی و ساخت این پلت‌فرم کرده‌اند.

بنابر اظهار صاحب‌نظران صنعت خودرو پلت‌فرم SP100 ، یک مگاپلت‌فرم پیشرفته محسوب می‌شود و سایپا را قادر خواهد ساخت تا خودروهای متنوعی در کلاس‌های گوناگون نظیر سدان، هاچ‌بک، شاسی بلند و CUV را با تکیه بر آن تولید کند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.