موتورهای برقی کیش، راهی برای مبارزه با آلودگی هوا

موتورهای برقی کیش، راهی برای مبارزه با آلودگی هوا
این روزها اگر به جزیره کیش سفر کنید، یکی از تفریحاتی که خیلی از مسافران از آن استفاده می کنند را می بینید. رانندگی با موتورسیکلت های برقی یکی از تفریحات سالم و ارزان در کیش به حساب می آید.
شما می توانید با ۲۰ الی ۴۰ هزار تومان موتورسیکلت برقی کرایه کنید و در جزیره تردد داشته باشد. جالب است که در کیش استفاده از موتورسیکلت برقی برای خانم آزاد بوده و استقبال خوبی را از جانب آنان از این وسیله نقلیه می بینید. برخی از مراکز کرایه این موتورسیکلت ها، نسخه سه چرخه آن را هم برای کرایه دارند تا خانم ها استفاده راحتتری را داشته باشند. این موتورها در مدل های مختلف، قدرت و قیمت متفاوتی دارند. برخی از آن ها قابلیت پیمایش ۱۱۰ کیلومتر را با یک بار شارژ دارند و به سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت می رسند. این موتورسیکلت ها وقتی در حین حرکت در سراشیبی قرار می گیرند یا برای حرکت به آن ها گاز نمی دهید، باتری های خود را به خاطر حرکت بدون صرف انرژی شارژ می کنند که قابلیت خوبی به حساب می آید
موتورهای برقی کیش، راهی برای مبارزه با آلودگی هوا
از طرفی حداکثر زمان شارژ این موتور سیکلت ها زمانی کمتر از سه ساعت را می طلبد. اکثر این موتورها ساخت کره و چین هستند و در تعدادی کم مدل های ژاپنی هم به چشم می خورد. رانندگی آسان و سرعت مناسب باعث شده تا برخی تجربه رانندگی با این موتورها را به عنوان تفریح بشناسند. البته اکثر مراکز کرایه، موتور سیکلت ها را تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت محدود کرده اند تا از بروز تخلاف و حوادث بکاهند. نکته جالبتر از همه این است که قیمت این موتور سیکلت ها بین دو میلیون و هشتصد هزار تومان الی ۸ میلیون تومان است. کیش که به عنوان جزیره ای تفریحی و پاک شناخته می شود و آنچنان وسعت و جمعتی ندارد، این روزها برای هوای پاک خود احترام قائل بوده و از موتور سیکلت های برقی برای حفظ آب و هوای سالم خود استفاده می کند. همچنین بی صدا بودن این وسایل نقلیه مهیج، باعث شده سکوت خوبی در این جزیره برقرار باشد. البته همین بی صدایی برخی مواقع شما را با شوکی روبه رو می کند.
موتورهای برقی کیش، راهی برای مبارزه با آلودگی هوا
وقتی که در جزیره قدم می زنید و از فضای ان لذت می برید، ناگهان موتورسیکلتی بی صدا از کنار شما با سرعت می گذرد که ممکن است باعث ترس شما شود. در کنار کرایه این موتور سیکلت ها بهتر از فرهنگسازی خوبی صورت گیرد و نحوه استفاده از آن ها به مسافران توضیح داده شود. وقتی از کیش به شهر خود باز می گردید، احتمالا دلتان همان موتورسیکلت های کوچک و بی صدا را می خواهد. چون هر فردی حتی در تهران، راغب می شود تا این وسیله نقلیه کم هزینه و کم استهلاک را داشته باشد و مسیرهای روزانه خود را با آن بپیماید. از طرفی قیمت به نسبت مناسب این موتورهای برقی، صرف اقتصادی زیادی برای افرادی دارد که در شهرهای شلوغی چون تهران، باید هر روز زمان زیادی را در ترافیک بگذرانند و سوخت بیهوده ای را به خاطر حجم زیاد شلوغی بسوزانند. این روزها که حرف از ورود این موتورسیکلت های برقی در تهران مطرح می شود، گاهی قیمت بالای ۷ میلیون تومان اعلام می شود. در صورتی که اگر همان موتورسیکلت های برقی کوچک چینی و کره ای که در کیش هستند با تعرفه واردات کم به تهران برسند، می تواند مشتریان زیادی را نسبت به موتورهای ده ها میلیونی داشته باشد. برخی مواقع احساس می شود که گویا تا چندی دیگر هم قرار نیست راهی برای کاهش آلودگی هوای کلان شهرها پیش گرفته شود و زیاد سلامت هوا و جان مردم در لیست کارهای مهم قرار ندارد!

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.