معرفی جگوار F-type مدل ۲۰۱۹ + ویدیو

معرفی جگوار F-type مدل ۲۰۱۹
حالا شش سال از حضور جگوار F-type که در دنیای خودروهای اسپرت شهروندی ارشد محسوب می‌شود، گذشته است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

سال گذشته کمپانی جگوار بازبینی گسترده‌ای روی F-type انجام داد تا آن را به‌روز نگاه دارد پس چیز آنچنان زیادی برای سال ۲۰۱۹ درکار نیست، اما کم و بیش موارد جدیدی در راه هستند.
بزرگترین تغییر معرفی صفحه نمایش جدید ۱۰ اینچی است که جایگزین صفحه نمایش پیشین که ۸ اینچی بود، شده‌است. متاسفانه این سیستم جدید نیز با Apple CarPlay و Android Auto سازگار نیست، گرچه خبرهایی مبنی بر پشتیبانی از گوشی‌های هوشمند به گوش می‌رسد.
معرفی جگوار F-type مدل ۲۰۱۹


از تغییرات دیگر میتوان به تغییر مواد سازنده لبه های خروجی‌های سیستم تهویه و مجموعه‌ای گسترده از موارد کمک رانندگی الکترونیکی اشاره کرد. سیستم رادار بین خطوط، رادار تابلو خوان و مانیتور مخصوص راننده جزو موارد استاندارد هستند. همچنین سیستم هشدار نقطه کور هم به صورت آپشن قابل سفارش است.
در نهایت رینگ‌ها با مدل جدید و رنگ‌های سفارشی در دسترس هستند. به علاوه سیستم جدیدی از نام گذاری که با آن نوع سوخت پیشرانه و حدود قدرت خروجی موتور را مشخص می‌کنند. به این صورت که حرف P نمایان‌گر موتورهای بنزینی است و حرف D بیانگر موتور دیزلی ست. حروف EV نیز نشان دهنده‌ی خودروی برقی می‌باشد. پس به عنوان مثال P300 بدان معناست که خودرو از موتوری بنزینی با قدرت خروجی ۳۰۰ اسب بخاری بهره‌مند است. تغییر چندانی در موتورهای گروه F-type انجام نشده است. موتور پایه نمونه‌ای ۲ لیتری توربو شارژ با آرایش ۴ سیلندر خطی می‌باشد که ۲۹۶ اسب بخار قدرت دارد. بالاتر از آن موتوری ۳ لیتری و V6 و سوپرشارژ قرار دارد که ۳۴۰ و ۳۸۰ اسب بخار قدرت دارد ‌و قوی‌ترین مدل نیز نمونه‌ای ۵ لیتری سوپرشارژ و V8 است که ۵۵۰ و ۵۷۵ اسب بخار قدرت دارد. این ۵۷۵ اسب برای مدل F-typr SVR است.

اکثر مدل‌ها از جعبه دنده ای ۸ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کنند. البته مدل V6 با ۳۴۰ اسب بخار را می‌توان با جعبه ۶ سرعته دستی نیز سفارش داد. در ضمن تمام مدل‌های V8 به طور استاندارد مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک هستند. قیمت‌ها برای F-type از ۶۱.۷۴۵ دلار آغاز می‌شوند.

سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.