معرفی استون مارتین DBS Superleggera با ۷۱۵ اسب بخار قدرت + ویدیو

معرفی استون مارتین DBS Superleggera با ۷۱۵ اسب بخار قدرت
استون مارتین از خودروی برتر خود، DBS Superleggera پرده برداری کرد تا جایگزین Vanquish S باشد. این خودرو پرچم دار کمپانی استون مارتین است. نام این خودرو از دو بخش نمادین تشکیل شده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

بخش اول، DBS بار اول در سال ۱۹۶۷ مورد استفاده قرار گرفت و از آن زمان بی استفاده مانده بود تا زمانی که در فیلم معروف جیمز باند، کازینو رویال در سال ۲۰۰۶ خودرویی که بر پایه DB9 ساخته شده بود نام DBS را به خود دید و جایگزین نسل نخست Vanquish شد. بخش دیگر این نام یعنی Supperleggera ادای احترامی است به طراح ایتالیایی ” کرتزریا ” ( Carrozzeria ) که در طراحی برخی از سبک ترین سازه های استون مارتین به این کمپانی کمک کرده است.
معرفی استون مارتین DBS Superleggera با ۷۱۵ اسب بخار قدرت


نیروی محرکه این رقیب سر سخت فراری ۸۱۲ از همان موتور استون مارتین DB11 با ۵.۲ لیتر حجم و دو توربو با آرایش V12 می آید که البته برای تولید ۷۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۶ پوند بر فیت گشتاور تنظیم شده است.
برای بهبود مرکز ثقل و توزیع وزن، این موتور ۱۲ سیلندر تا جای ممکن پایین و عقب در شاسی، جاسازی شده است. قدرت این موتور توسط جعبه دنده اتوماتیک جدید ZF به چرخ‌های عقب منتقل می شود. با بهره گیری از دیفرانسیل با لغزش محدود و سیستم گشتاور برداری، کمپانی استون مارتین می گوید DBS Superleggera عملکرد خودرویی سوپراسپرت را با خلوص رانندگی خودرویی GT در هم آمیخته است. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در این خودرو ۳.۴ ثانیه زمان می برد و سرعت نهایی آن ۲۱۱ مایل بر ساعت است.

همان طور که از پرچم دار استون مارتین انتظار می رود، خودروی DBS Superleggera پذیرای طراحی تهاجمی آمیخته با انحناهای صیقلی، آیرودینامیکی پیشرفته و جلوپنجره ای مشبک و عظیم است. ذات این خودرو شبیه به DB11 است که بدن سازی کار کرده. این خودرو از همان سیستم آیرودینامیک به کار برده شده در DB11 استفاده می کند. سیستم Aeroblade خلاقانه کمپانی استون مارتین که البته در این خودرو با حضور سیستم دیفیوزر دوبل که از خودروهای فرمولا وان الهام گرفته شده، ارتقا یافته است و قادر به ایجاد نیروی رو به پایین ۳۶۹ پوندی است. این رقم بالاترین میزان برای یک خودروی تولید انبوه استون مارتین است.
سیستم اگروز این خودرو از دریچه های فعال و سراگزوزهای چهارتایی برخوردار است تا اطمینان حاصل شود که DBS Superleggera از صدایی نافذ و قدرتمند برخوردار است.
معرفی استون مارتین DBS Superleggera با ۷۱۵ اسب بخار قدرت

شاسی این خودرو همان شاسی آلومینیومی و انقلابی استون مارتین است که در DB11 استفاده شده است جناقی های دوبل و فورج کاری شده در جلو، سیستم چند اتصالی در عقب.
به لطف استفاده گسترده از فیبر کربن در پنل های بدنه، این خودرو ۱۵۸ پوند از DB11 سبک‌تر است و وزن کلی خودرو‌ تا ۳۷۳۲ پوند کاهش یافته است. سه مدل دینامیک رانندگی قابل انتخاب است، GT و اسپرت و اسپرت پلاس که رفتار این خودرو را خشن یا آرام می کند.
این خودرو به طور پیش فرض از سیستم ورود بدون نیاز به کلید، سیستم نمایش باد چرخ ها و دوربین ۳۶۰ درجه مجهز به سیستم پارک کمکی برخوردار است و درون کابین شباهت بسیاری به DB11 دارد. تزیینات داخلی از جنس چرم و جیر است و صندلی ها و فرمان خودرو طراحی اسپرت دارند. همچنین خریداران می توانند از انتخاب طراحان استون مارتین استفاده کرده و از ترکیب رنگ و مواد مورد انتخاب تیم طراحی استون مارتین برای ظاهری جسورانه تر، بهره مند شوند. برای رینگ های این خودرو دو مدل ۲۱ اینچی قابل سفارش است. قیمت این شاهکار استون مارتین از ۳۰۴.۹۹۵ دلار آغاز می‌شود و از پاییز ۲۰۱۸ تحویل مشتریان خواهد شد.

سیاوش مرادی
گروه‌ مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.