مزیت رقابتی دنا پلاس توربو چیست؟

مزیت رقابتی دنا پلاس توربو چیست؟
شرکت ایران خودرو روز گذشته به صورت رسمی خط تولید دنا پلاس توربو را افتتاح کرد و قرار است که از زمستان سال جاری، این خودروها با تیراژ بالا به دست مشتریان برسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

دنا پلاس توربو رقیب اصلی سدان های دنده ای بازار کمتر از ۶۰ میلیون تومان به حساب می آید. ولی این خودرو ملی بر اساس چه مزایایی می تواند با رقبای چینی و فرانسوی رقابت کند؟
دنا پلاس توربو قوی ترین پیشرانه را در میان سدان های تا ۹۰ میلیون تومان دارد. موتور ۱.۷ لیتری توربو این خودرو می تواند شتاب صفر تل ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۱۰ ثانیه ثبت کند و در برخی بررسی های سورن توربو ثابت شده است که با رانندگی اصولی و حرفه ای می توان به شتاب کمتر از ۹.۵ ثانیه با این پیشرانه و اتاق رسید. همچنین در رده قیمتی کمتر از ۶۰ میلیون تومان، سدان های صفر کیلومتر موجود بازار تنها دو کیسه هوا دارند، این در حالی است که دنا پلاس به چهار کیسه هوا مجهز است. همچنین وقتی رقبای هم کلاس و هم قیمت دنا پلاس توربو را بررسی می کنیم، به بی وای دی F3 دنده ای، جک J5 دنده ای و تندر۹۰ پلاس می رسیم. دنا پلاس توربو نسبت به برخی رقبا امکاناتی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک، کروزکنترل، سانروف، صندلی های جلو برقی، مانیتور فابریک، پخش دی وی دی، آینه های تاشو برقی، رینگ بزرگتر، شیشه های جانبی اتوماتیک و… را اضافه تر دارد.
اما مسئله اینجاست که دنا پلاس توربو بر مبنا دانش بومی طراحی شده است و برخی احتمال می دهند که هنوز مشکلات سورن توربو و دنا معمولی در آن دیده شود. به عنوان مثال در هنگام دنده عقب با خودروهای پلتفرم مشترک سمند، از اکسل عقب صدای سوتی می آید. در خصوص پیشرانه توربو سورن هم برخی مشتریان نارضایتی هایی را اعلام کرده بودند و قرار بود که ایران خودرو این مشکل را حل نماید. با اینکه دنا پلاس در اولین گام های تولید توانست ۳ ستاره کیفی را از ISQI دریافت کند، ولی بسیاری توقع دارند که نسخه توربو به عنوان یک خودرو قدرتمند ملی به مراتب از سایر رقبای چینی و فرانسوی ارزنده تر باشد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.