مرسدس E63 رکورد خودروهای استیشن را شکست

مرسدس E63 رکورد خودروهای استیشن را شکست
ممکن است در نگاه اول این خودرو را یک محصول استیشن‌واگن که وسیله‌ای مناسب سفرهای آخر هفته خانوادگی به نظر برسد اما مرسدس‌بنز AMG E63 S 4Matic+ با رکورد جدیدی که در پیست نوربرگ‌رینگ به ثبت رسانده یک خودروی اسپرت تمام‌عیار نیز محسوب می‌شود. رکورد جدید خودروهای استیشن‌واگن در این پیست توسط نشریه آلمانی Sport Auto ثبت شده است.
مرسدس E63 رکورد خودروهای استیشن را شکست
Sport Auto که با ثبت رکوردهای تازه توسط خودروهای مختلف شناخته شده است این‌ بار با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۴۵ ثانیه و ۱۹ صدم ثانیه توانست رکورد خودروهای واگن را در “جهنم سبز” جابجا کند و این وظیفه بر عهده کریستین گبهارت از اعضای این مجله آلمانی قرار داشت.
مدل ۲۰۱۸ مرسدس‌بنز AMG E63 S 4Matic+ از یک پیشرانه تویین‌توربو V8 به حجم ۴.۰ لیتر نیروی خود را تامین می‌کند که به این ترتیب ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار خود دارد. اگر چه زمان ۷ دقیقه و ۴۵ ثانیه سریع‌ترین رکوردی نیست که در نوربرگ‌رینگ به ثبت رسیده اما برای یک استیشن خانوادگی با ۲۱۱۷ کیلوگرم عدد تحسین‌برانگیزی محسوب می‌شود.
رکورد قبلی خودروهای استیشن در پیست نوربرگ‌رینگ متعلق به سئات لئون ST کوپرا ۲۸۰ واگن بود که توانسته بود زمان ۷ دقیقه و ۵۸ ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه را به خود اختصاص دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.