مدیرعامل سایپا: سیتروئن می‌آید، کیا نه

مدیرعامل سایپا: سیتروئن می‌آید، کیا نه
مدیرعامل سایپا سرانجام به برخی ابهامات در مورد همکاری‌های خارجی این شرکت پاسخ داد تا مشخص شود نارنجی‌های جاده مخصوص با سیتروئن شراکت خواهند داشت، اما همکاری آنها با کیاموتورز کره منتفی است.
یکی از ابهامات بزرگ در مورد سایپا، به مشارکت با سیتروئن فرانسه برمی‌گردد، شرکتی که هنوز مشخص نیست اصلا با سایپایی‌ها قراردادی امضا کرده یا نه. با وجود آنکه گمان می‌رفت سایپا و سیتروئن در پاییز امسال و در جریان سفر کارلوس تابارس، مدیرعامل پژوسیتروئن به ایران، قرارداد مشارکت‌شان را امضا کرده‌اند، گفته می‌شود دو شرکت با چالش‌هایی جدی بر سر همکاری مشترک مواجه اند. به گزارش دنیای اقتصاد ، به گفته برخی منابع آگاه، ظاهرا سیتروئن چندان به‌دنبال انتقال تکنولوژی نبوده و این موضوع به مانعی جدی بر سر راه شراکت با سایپا تبدیل شده است. با این حال، آن‌طور که مهدی جمالی، مدیرعامل سایپا عنوان کرده، اولین محصول مشترک میان این دو خودروساز، اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی (زمستان ۹۷) راهی بازار داخل خواهد شد.
وی همچنین تاکید کرده به‌زودی نقل‌و‌انتقال سهام سایپا کاشان به سیتروئن (به‌عنوان بخشی از قرارداد) انجام خواهد شد. جمالی اما در مورد کیاموتورز نیز عنوان کرده همکاری با این شرکت با توجه به سیاست‌های تعیین شده از سوی وزارت صنعت مبنی‌بر الزام سرمایه‌گذاری در ایران، منتفی شده است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.