مدیرعامل ایران خودرو: اتفاقی بی سابقه با تولید 301 رخ می دهد

مدیرعامل ایران خودرو: اتفاقی بی سابقه با تولید 301 رخ می دهد
دکتر هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح از خط تولید کاتالیست یورو۵ در کارخانه مبدل خودروی پاک، خبرهایی را در خصوص پروژه مونتاژ محصولات پژو اعلام کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

یکه زارع در جمع مقامات و خبرنگاران گفت: «در حال حاضر شاهد آن هستیم که تولید پژو ۲۰۰۸ در ایران خودرو آغاز شده و بزودی میزان تیراژ تولید این خودرو بزودی شروع می شود. همچنین برنامه داریم تا در سال آینده، پژو ۳۰۱ را به صورت تولید داخل به مشتریان تحویل دهیم. طبق قراردادمان با پژو فرانسه هم، طرف خارجی موظف است تا ۳۰ درصد از تولیدات ایران خودرو را به بازارهای خود صادر کند. با توجه به اینکه ایران خودرو محصولات به روز و پرتقاضا کمپانی پژو را در کشور تولید می کند، این امکان وجود دارد تا برنامه صادرات نیز در آینده نزدیک نیز محقق شود. از نظر کیفی هم می بینیم که پژو نیز از قطعه سازان ایرانی و ایران خودرو برای راه اندازی و تجهیز سایت الجزایر دعوت کرده است و این مسئله نشان می دهد که سطح کیفی ایران خودرو در تولید محصولات پژو با استانداردهای این کمپانی و قواعد بازار جهانی تطبیق دارد.
همچنین با آغاز تولید پژو ۳۰۱ در کشور، شاهد یک رکورد در تاریخ صنعت خودرو کشور خواهیم. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و پیمودن مراحل فنی برای تولید این سدان، قرار است که ۳۰۱ در همان ابتدای کار با داخلی سازی ۵۰ درصد به خط تولید ایران خودرو بیاید. این سطح از داخلی سازی از ابتدای کار در صنعت خودرو کشور بی سابقه بوده و نشان می دهد که قرارداد پژو-ایران خودرو توانسته تا قطعه سازان را با قواعد کیفی و فنی بازار جهانی همگام سازد».

پیش از صحبت های جدید مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، مشخص شده بود که پژو ۳۰۱ در نسخه فیس لیفت به بازار ایران می آید و قرار است که با قیمت رقابتی و امکانات ایمنی و رفاهی سطح بالا به دست مشتریان برسد. طبق برنامه ای که ایکاپ اعلام کرده است، گویا تولید آزمایشی پژو ۳۰۱ فیس لیفت در کشور مراحل اولیه خود را می گذراند و به احتمال زیاد در بهار ۹۷ شاهد آن خواهیم بود که تولید رسمی و با تیراژ بالا این سدان در کشور آغاز خواهد شد.
پژو ۳۰۱ فیس لیفت خودرویی است که با مدل ۲۰۱۷ به بازار جهانی معرفی شد و تغییراتی در بحث فنی، ظاهری و آپشنی برای این سدان اقتصادی اتفاق افتاد. این خودرو در نسخه به روز شده از نظر طراحی بسیار معقول تر شده و دیگر به صورت یکپارچه گیربکس شش سرعته اتوماتیک آیسین بر روی آن نصب می شود. اضافه شدن امکاناتی نظیر دی لایت، سانروف به صورت رسمی، تریم پیانویی داخل و… باعث شده تا استقبال از این سدان در بازارهای هدف بیشتر شود. کمپانی پژو، ۳۰۱ را برای بازار کشورهای در حال توسعه و یا بازارهای اقتصادی طراحی کرده است. این خودرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری مجهز است که نسخه به روز شده و ارتقا یافته TU5 است و می تواند ۱۱۵ تا ۱۱۷ اسب بخار را تولید کند. وجود امکاناتی مانند کروزکنترل، محدودکننده سرعت، کامپیوتر سفر، سنسور نور، سیستم کنترل پایداری، چهار کیسه هوا، مانیتور، GPS، دوربین و سنسور عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، رینگ های آلیاژی، تودوزی چرم و پارچه و… می تواند در صورت انتخاب قیمت رقابتی، فروش خوبی را برای ۳۰۱ در بازار ایران فراهم کند.

بسیاری فکر می کردند که پژو ۳۰۱ در نسخه ظاهر قدیمی مانند نمونه های محدود وارداتی در ایکاپ تولید می شود. اما بعدها برخی منابع خبری اعلام کردند که پژو ۳۰۱های وارد شده بدون سفارش گذاری ایکاپ برای عرضه رسمی به کشور آمده و قرار بوده تا در یکی از ارگان ها از آن ها استفاده شود. بعد به دلایلی نامعلوم، ارگان مورد نظر از تحویل پژو ۳۰۱های ۲۰۱۶ انصراف می دهد و خودرو از طریق نمایندگی های ایران خودرو به صورت عمومی به فروش می رسد. اگر به سایت رسمی ایکاپ که منبع اصلی خبر محصولات پژو-ایران خودرو است مراجعه کنید، می بینید که این شرکت تنها پژو ۲۰۰۸ و ۵۰۸ را به عنوان محصولات رسمی خود معرفی می کند و ۳۰۱های ۲۰۱۶ در لیست آن وجود ندارد. در حال حاضر به صورت قطعی و رسمی اعلام شده که پروژه پژو ۳۰۱ ایکاپ با تولید داخل آغاز می شود و این شرکت طبق قرارداد موظف است که نسخه فیس لیفت را در ایران تولید کند.

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.