محصولات محبوب پژو در راه الکتریکی شدن

محصولات محبوب پژو در راه الکتریکی شدن
پژو ۲۰۸ یکی از پرطرفدارترین محصولات گروه PSA در اروپا است. این خودرو در سال ۲۰۱۶ فروشی برابر با ۲۴۷ هزار و ۳۷۹ دستگاه داشت که رشد نزدیک به ۲۳۰ هزار دستگاه را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.
این خودرو بعد از رنو کلیو، فولکس‌واگن پولو، فورد فیستا و اوپل کورسا پنجمین هاچ‌بک کوچک محبوب اروپا محسوب می‌شود. اکنون پژو می‌‌خواهد با استفاده از این محبوبیت، نسخه الکتریکی این خودرو را نیز عرضه کند.
اولین بار در اوایل سال ۲۰۱۷ بود که مطلبی در مورد اقدام پژو برای تولید ۲۰۸ الکتریکی در یک رسانه آلمانی منتشر شد. اکنون به نظر می‌رسد که این هاچ‌بک پاک در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۸ برای اولین بار به صورت عمومی حضور پیدا کرده و پس از آن در اواخر سال ۲۰۱۸ یا اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد.
این خودرو از پلتفرم CMP استفاده خواهد کرد. همچنین از این پلتفرم برای نسل بعد ۲۰۸ نیز استفاده خواهد شد و در واقع، محصول مشترک پژو با خودروساز چینی دانگ‌فنگ موتورز است. نام این پلتفرم برای خودروهای الکتریکی e-CMP است و گروه PSA قول داده که محدوده مسافتی آن حداقل ۴۵۰ کیلومتر باشد. قرار است چهار مدل الکتریکی با استفاده از e-CMP ساخته شود که اولین آن‌ها در اوایل ۲۰۱۹ عرضه می‌شود.
محصولات محبوب پژو در راه الکتریکی شدن


به گزارش خودرونویس، اتوموتیو نیوز به نقل از مدیران پژو نوشته که ۲۰۸ اولین قدم آن‌ها در راستای الکتریکی کردن خط تولید پژو است. قرار است که در سال ۲۰۱۹ نیز برند DS، مدل کراس‌بک DS 3 الکتریکی را عرضه کند و پس از آن، پژو دومین خودروی الکتریکی خود را که احتمالا مدل ۲۰۰۸ است، در سال ۲۰۲۰ روانه بازار خواهد کرد. البته پژو نمی‌‌خواهد به خودروهای تمام‌الکتریکی بسنده کند و قصد دارد با استفاده از پلتفرم EMP2، محصولات “پلاگ‌این هیبریدی” نیز بسازد. کراس‌بک DS 7 با استفاده از این پلتفرم در قالب نسخه “پلاگ‌این هیبریدی” در سال ۲۰۱۹ عرضه می‌شود و دو مدل پژو ۳۰۰۸ و اوپل گرندلند X نیز صاحب نسخه‌های “پلاگ‌این هیبریدی” می‌شوند.
گروه PSA قصد دارد تا سال ۲۰۲۳، ۸۰ درصد از محصولات خط تولید خود را الکتریکی کند. سرزمین مادری گروه PSA یعنی فرانسه، از سال ۲۰۴۰، فروش خودروهای احتراق‌داخلی را ممنوع خواهد کرد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.