محصولات تویوتا از سال 2025 با هم ارتباط برقرار می کنند

محصولات تویوتا از سال 2025 با هم ارتباط برقرار می کنند
ایجاد ارتباط بین وسایل نقلیه یکی از ایده هایی است که به واسطه پیشرفت روز افزون تکنولوژی و فراگیرتر شدن فناوری های ارتباطی در کانون توجه برخی خودروسازان قرار گرفته؛ تویوتا یکی از این خودروسازان است که برنامه ویژه ای را در این زمینه تدوین کرده و قصد دارد در آینده نه چندان دور مدل های تولیدی خود را به این قابلیت مجهز کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

به گزارش اسب بخار به نقل از دیجیاتو،بر اساس برنامه ریزی های این کمپانی ژاپنی، نخستین سری از اتومبیل هایی که دارای چنین قابلیتی باشند، در سال ۲۰۲۱ وارد خیابان های آمریکا خواهند شد. در میانه های دهه بعدی نیز “اکثر” محصولات تویوتا و لکسس با قابلیتی به نام DSRC که شکل اختصاری عبارت “ارتباطات برد کوتاه اختصاصی” است، به دست مشتریان خواهند رسید.

البته ظاهرا تویوتا پیش از این نیز گام هایی را در راستای ایجاد ارتباط بین محصولات خود برداشته است، چرا که طبق گزارش رویترز، این شرکت از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۱۰۰ هزار دستگاه از تولیدات خود را به تکنولوژی های مشابه تجهیز کرده است.
محصولات تویوتا از سال 2025 با هم ارتباط برقرار می کنند
برای اثبات این ادعا تویوتا به سیستم های ترمز خودکار خود که از سال ۲۰۱۵ در برخی مدل ها نصب شده اند، اشاره می کند. به گفته این کمپانی ۹۲ درصد از خودروهایی که اکنون در ایالات متحده با نشان های تویوتا و لکسس به فروش می رسند، از تکنولوژی Safety Sense بهره می برند.

در کنار تویوتا دیگر شرکت های خودروساز نیز برای ورود به عرصه فناوری ارتباطات بین خودرویی اعلام آمادگی کرده اند. فولکس واگن یکی از این شرکت هاست که از سال ۲۰۱۹ محصولاتش را با این قابلیت عرضه خواهد کرد.

بد نیست اشاره کنیم با تکیه بر فناوری ارتباط بین خودرویی (V2V) وسایل نقلیه حاضر در خیابان ها می توانند به همدیگر متصل شده و اطلاعاتی را رد و بدل کنند. همچنین فناوری دیگر به نام V2I وجود دارد که از طریق آن بین اتومبیل ها و زیر ساخت های شهری ارتباط برقرار می شود.

کاهش تصادفات و جلوگیری از ترافیک های سنگین برخی از مزایای این دو فناوری هستند. به نظر می رسد کمپانی فورد نیز از سال ۲۰۲۰ با استاندارد نمودن سیستم کمکی CoPilot 360، مدل های مختلف خود را به فناوری های یاد شده مجهز خواهد کرد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.