قیمت برخی خودروها، در شهرستان ها مناسبتر است

همایش های خودرویی، جای برای نشان دادن علاقه به خودرو
تا چندی پیش، اگر کسی می خواست خودروی صفر کیلومتری را در بازار آزاد خریداری کند، بهتر بود که به سراغ بازار خودرو تهران می آمد تا بتواند با گزینه های بیشتری طرف باشد و قیمت مناسبتری را در معامله تجربه کند.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

در اکثر مواقع، خرید خودروهای تازه وارد به بازار در شهرهایی چون تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و شیراز به مراتب راحتتر از شهرستان ها است و علاقه مندان به خرید این خودروها، راهی ندارند جز اینکه برای داشتن آن خودروها در کمترین زمان ممکن، خرید خود را در این شهرها انجام دهند. اما با پیگیری های میدانی خبرنگار «گروه مستند اسب بخار»، در بازار امروز قیمت خودروها به سمت بالا حرکت می کند، مناسبترین بهای برای برخی خودروها در شهرستان هایی جز کلانشهرها دیده می شود.
طبق گزارش میدانی «اسب بخار»، امروز اگر بخواهید خودرویی چون رنو ساندرو اتوماتیک صفر مدل ۱۳۹۷ را در نمایشگاه های تهران معامله کنید و بتوانید بعد از عقد قرارداد، خودرو را تحویل بگیرید و به خانه بیاورید، باید هزینه ای حدود ۶۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را درنظر بگیرید. در برخی موارد نمایشگاه داران و دلال های تهرانی، قیمت ۶۲ میلیون تومان را برای نسخه پلاک شده آماده تحویل اعلام می کنند و قیمت های پایینتر را به نسخه های کارتکس اختصاص داده اند.
اما با پیگیری های انجام شده، اگر بخواهید رنو ساندرو اتوماتیک صفر کیلومتری را در شهری چون بندرعباس، کردستان، رفسنجان و… خریداری کنید، می توانید نسخه ۱۳۹۷ آن را به صورت کارتکس و تحویل فوری با قیمتی کمتر از ۵۸ میلیون تومان بخرید و برای نسخه پلاک شده هزینه ای در محدوده ۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۵۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان را بپردازید. همچنین در بازار امروز تهران برای خودرویی چون فاو بسترن B30 قیمتی حدود ۶۹ میلیون تومان هم اعلام می شود، اما بر اساس تماس های گرفته شده با فروشندگان شهرهای دیگر، امکان خرید این خودرو با قیمت ۶۵ میلیون تومان هم وجود دارد. همچنین رنو تندر۹۰ پلاس اتوماتیک هم اختلاف قیمت حدود ۱.۵ میلیون تومانی را در بازار تهران و شهرستان های کوچک و متوسط تجربه می کند.
در بازار خودروهای وارداتی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هم، در شهرهای شمالی و جنوبی کشور می توان اختلاف قیمت ۳ تا ۱۴ میلیون تومان را برای نسخه های مشابه نسبت به بازار تهران مشاهده کرد.
طبق بررسی های انجام شده، یکی از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت خودروهای صفر در بازار کشور، دلالان و نمایشگاه داران شهرهایی چون تهران و اصفهان هستند که با انتشار برخی آگهی ها سعی دارند تا حاشیه سود خود را در شرایط ناپایدار بازار افزایش دهند. در حال حاضر این جو گرانی به شکل کامل وارد شهرهای کوچک و متوسط نشده است.


شما می توانید فیلم تست و بررسی رنو تندر۹۰ پلاس، رنو ساندرو اتوماتیک و فاو بسترن B30 را از طریق کلیک بر روی لینک ها تماشا کنید.

گروه مستند اسب بخار

۱ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.