قوه قضاییه رسیدگی به واردات غیرقانونی خودرو را فوریت ببخشد

قوه قضاییه رسیدگی به واردات غیرقانونی خودرو را فوریت ببخشد

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر اثبات شود واردات خودرو بیش از تعداد و نوع تعیین شده صورت گرفته است، واردکنندگان متخلف به اشد مجازات و جرایم سنگین محکوم می‌شوند.

سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به اینکه پرونده بررسی واردات غیرقانونی ۶۴۰۰ دستگاه خودرو در مجلس به اتمام رسیده است با تحویل آن به مقامات قضایی، درخواست رسیدگی فوری به این موضوع را مطرح کردیم.

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به این موضوع بازرسی‌های خود را آغاز کرده و در حال انتشار اسامی شرکت‌هایی است که این تخلف را انجام داده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرَز بودن تخلف در واردات خودروها، گفت: خاطیان از کارکنان رسمی وزارتخانه بودند که با کمک افرادی در خارج از این سازمان نسبت به هک کردن سایت اقدام کرده و موجب نارضایتی اقشار جامعه شدند و با توجه به این موضوع، هر سه قوا تمام توان خود را برای رفع این معزل به کار گرفته‌اند.

وی درباره اعمال مجازات برای واردات غیرقانونی، گفت: دو حالت برای مجازات این تخلف وجود دارد، یکی از این موارد اثبات موضوع قاچاق در واردات خودروهاست، یعنی اگر ثابت شد که این اقلام به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند حتی اگر به چندین نفر هم فروخته شده باشد در هر حالت تمام کالاها ضبط و توقیف می‌شود.

باستانی در پایان گفت: و در حالت دوم اعمال مجازات برای واردات غیرقانونی، اگر اثبات شود که واردات بیش از تعداد و نوع تعیین شده صورت گرفته است، واردکنندگان متخلف به اشد مجازات و جرایم سنگین محکوم می‌شوند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.