قدیمی ترین و جدیدترین خودروهای برقی نیسان در کنار هم + ویدیو

قدیمی ترین و جدیدترین خودروهای برقی نیسان در کنار هم
نیسان با ۷۰ سال سابقه در تولید خودروهای برقی از قدیمی های این حوزه به حساب می آید و حالا در ویدیویی کوتاه قدیمی ترین و جدیدترین محصول برقی خود را به نمایش گذاشته است.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

جالب است بدانید خودروهای برقی قدیمی تر از خودروهای بنزینی هستند در واقع زمانی که مردم از کالسکه برای حمل و نقل استفاده می کردند،کالسکه هایی برقی و بدون اسب اختراع شد که از باطری و موتور برقی استفاده می کردند.
ولی این تکنولوژی ادامه و گستردگی پیدا نکرد و آن ها خیلی زود جای خود را به ماشین های بنزینی دادند و تولید خودروهای بنزینی تا امروز با قدرت ادامه پیدا کرد.در سال های اخیر بسیاری از کمپانی ها برای تولید انبوه خودروهای برقی برنامه ریزی کردند و نوآوری هایی داشته اند اما بعضی از آن ها هنوز تمایل خاصی برای تولید این نوع خودرو ندارند.

تعداد کمی از خودرو دوستان می دانند که نیسان سال ها پیش از مدل لیف فعلی،خودروی برقی ساخته و پشت پر فروش ترین خودروی برقی دنیا به همین سابقه قوی گرم است.اولین خودروی برقی نیسان نمونه اولیه از یک تراک دو صندلی بود که تاما نام داشت و بعد از آن هم کمپانی به ساخت نمونه دو کابین آن اقدام کرد.در ویدیوی زیر نیسان لیف جدید را در کنار تاما می بینیم.لیف جدید باطری بزرگتری نسبت به نسخه قبل دارد و قابلیت طی مسافت بیشتری را با هر شارژ به راننده می دهد.

در سال ۱۹۴۷ کمپانی موفق به ساخت نمونه دو صندلی تراکی برقی با ظرفیت وزنی ۵۰۰ کیلوگرم شد.این ماشین ۴.۵ اسب بخار قدرت داشت و طراحی بدنه جدیدی برای آن انجام شده بود.تاما محل تولید این خودرو بود و به همین دلیل این نام برای آن در نظر گرفته شد.حداکثر سرعت تاما ۳۴ کیلومتر بر ساعت بود.کمی بعد نسخه چهار صندلی هم به تولید رسید و حداکثر سرعت تا ۳۵ کیلومتر بر ساعت ارتقا پیدا کرد.جالب است بدانید این خودرو با هر بار شارژ قادر بود مسافت ۶۵ کیلومتر را طی کند.

شما می توانید ویدیوی مربوط به تاما و لیف را با زیرنویس فارسی در ادامه مشاهده کنید:

گروه مستند اسب بخار
محمدرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.