فناوری خودروهای خودران به وایمو(waymo) تغییر پیدا خواهد کرد

اتومبیل خودران گوگل
فاصله نه چندان زیاد استفاده از تکنولوژی خودروهای خودران در مقیاس بزرگ احساس می شود.
با پروژه ماشین خودران گوگل خداحافظی کنید.این تلاش به سمت وایمو(waymo) که شرکتی مستقل با مالکیت شرکت آلفابت(alphabet) است، تغییر پیدا خواهد کرد.
وایمو(waymo) به معنی راه جدید به سمت تغییر پذیری حرکت می کند. این تغییر، قدمی بزرگ به سوی تکنولوژی خودروهای خودران را نشان می دهد که تا به حال به عنوان بخشی از تحقیقی به نام پروژه X شناخته می شد.
جان کراکیف، رییس بخش تکنولوژی خودرهای خودران، این تغییر را نشانه ای از بلوغ این تکنولوژی قلمداد کرد. وی همچنین افزود:«ما میتوانیم این تکنولوژی را در بخش های مختلفی تصور کنیم.ما فاصله ی چندانی تا آوردن این تکنولوژی دز میان مردم نداریم.»
در سال ۲۰۱۵ گوگل توانست اولین ماشین آزمایشی خود را بدون استفاده ار راننده کمکی در جاده ای عمومی آزمایش کند و با موفقیت پشت سر بگذارد.تا کنون گوگل توانسته بیش از ۲میلیون مایل مسیر مستقل را ثبت کند.
علی رغم چندین تغییر اجرایی , واحد خودرو های خودران گوگل به گام های بزرگی در این تکنولوژی در چند سال اخیر رسیده است.همچنین مرکز آزمایشهای خود را از دو به چهار شهر در ایالات متحده گسترش داده است.چندین شرکت خودرو سازی در صدد همکاری با گوگل ذر زمینه تکنولوژی خودروهای خودران هستند.انتظار می رود ناوگان هیبریدی کرایسلر (Fleet of Chrysler Pacifica hybrids) به این تکنولوژی برسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.