فرانسوی های فرانسوی سوار!

فرانسوی های فرانسوی سوار
این روزها که برای تست جهانی محصولات جدید رنو به فرانسه آمده ایم، نکات جالبی به چشممان می آید که بیان آن خالی از لطف نیست.
این روزها خیابان های شهر پاریس، پر شده است از خودروهای فرانسوی! خودروهایی که گاهی کاربران اینترنتی می گویند: خود فرانسوی ها هم سوار نمی شوند! … بله. اینجا داستان متفاوت است. برعکس چیزهایی که در ذهن عامه مردم ایران نقش بسته است، خودروهای فرانسوی در بین مردم خود محبوب هستند. این در حالی است که اکثر برندهای خودروسازی در شهر پاریس نمایندگی رسمی دارند و محصولات خود را در دامنه وسیعی از تنوع عرضه می کنند. در بین خودروهای فرانسوی، رنو و پژو بیشترین تنوع محصول را در خیابان ها دارند. سیتروئن و DS هم به عنوان برندهای دیگر فرانسوی در شهر پاریس به نسبت برندهای کره ای، ایتالیایی، المانی، آمریکایی و… بیشتر تردد دارند. نکته جالب این است، اکثر خودروهایی که در پاریس تردد می کنند، از نوع دیزلی هستند و پشت چراغ قرمزها، صدای این موتورها به سبک خودشان شنیده نمی شود. در برخی خیابان های شهر، ایستگاه های شارژ برق وسیله نقلیه تعبیه شده است تا این دسته از خودروها بتوانند در نقاط مختلف، شارژ شوند. جالب است بدانید که رنو توانسته بازار خوبی از خودروهای برقی فرانسه را به دست آورد. این روزها در خیابان های پاریس، مدل های مختلف خودروهای برقی رنو تردد می کنند که عموما ابعادی کوچک دارند.
فرانسوی های فرانسوی سوار
به غیر از رنو، محصولات برقی نیسان، خودروی تمام برقی ب ام و یعنی i3، محصولات تسلا و… تردد می کنند. تغییر خطوط طراحی رنو باعث شده تا برخی از محصولات این برند اصیل فرانسوی، به عنوان خودرویی لوکس در بازار فرانسه شناخته شوند. به عنوان مثال تالیسمان به عنوان یک سدان لوکس فرانسوی شناخته می شود که این روزها با موفقیت بالایی در جاده ای این کشور تردد می کند. همچنین ون اسپیس هم به عنوان یک خودرو سفری استفاده می شود که برخی شرکت های مسافرتی، از آن برای حمل گردشگرها بهره می برند. این خودرو بخاطر داشتن برخی امکانات و کیفیت بالای اتاق خودرو، از نظر بسیاری از سرنشینان به عنوان یک خودرو کم صدا و جادار شناخته می شود. موفقیت رنو در بخش خودروهای کار و تجاری هم دیده می شود. در فرودگاه شارل دوگل پاریس، اکثر خودروهای حمل بار و وسایل با برند رنو فعالیت دارند و در جاده های بیرونی شهر، کامیون ها و تریلرهای این برند دیده می شود. حال شاید برخی بگویند که مردم فرانسه بالاخره باید خودروی فرانسوی بخرند و احتمالا گزینه مناسب دیگری ندارند. جالب است بدانید که در حوالی مرکز شهر پاریس، نمایندگی بزرگ و مجللی به نیسان، شریک تجاری رنو برپا است. از آنجایی که پلتفرم بسیاری از محصولات رنو و نیسان با هم یکی هستند و مشخصات فنی مشابهی دارند، باز هم استقبال از خرید رنو بیشتر به چشم می آید. به عنوان مثال مردم فرانسه ترجیح می دهند بجای خریدن نیسان X-Trail، رنو کولئوس بخرند و یا بجای سوار شدن بر قشقایی، با Kadjar رنو رانندگی کنند.
در بخش های بعدی گزارش، به نکاتی جالب در خصوص برندهای خودرو حاضر در فرانسه می پردازیم.
گالری تصاویر:

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.