عرضه فورد C-MAX در بازار آمریکا متوقف می‌شود

عرضه فورد C-MAX در بازار آمریکا متوقف می‌شود
فورد پس از شش سال تولید و عرضه C-Max هیبرید را در آمریکا تا میانه ۲۰۱۸ متوقف خواهد کرد. نسخه Energi این خودرو پیش‌تر در ماه سپتامبر به پایان رسیده بود. چنین اقداماتی از سوی فورد در مورد این محصول خود را می‌توان به دلیل فروش پایین آن نسبت به دیگر محصولات این شرکت دانست.
فروش فورد C-Max در سال ۲۰۱۳ به حداکثر خود رسید اما بعد از آن نتوانست چنین فروشی را رقم بزند. افت فروش C-Max را می‌توان به دلیل افزایش تقاضای بازار برای خودروهای کراس‌اوور و SUVها ىانست. به بیان بهتر مصرف بهینه این خودروی هیبریدی در مقابل جذابیت ‌های کراس‌اوورها موفق به جذب مشتریان نشد. با این حال فروش نسخه‌های دیزلی و بنزینی C-Max در اروپا ادامه خواهد داشت.
توقف تولید C-Max در آمریکا و انتقال خط تولید نسل بعدی فورد فوکوس از آمریکا به چین، این امکان را برای فورد فراهم می‌کند تا مدل‌های جدید برانکو و رنجر که به ترتیب یک SUV تنومند و یک پیکاپ سبک هستند، در سایت مونتاژ این شرکت واقع در میشیگان تولید شوند.
فورد برای توسعه و تولید محصولات الکتریکی و پاک در آینده برنامه ریزی گسترده‌ای دارد تا آنجا که ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در زمینه فناوری‌های مربوط به خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری خواهد کرد و ۱۳ محصول الکتریکی شده را به خطوط تولید خود اضافه خواهد کرد. این شرکت همچنین اعلام کرده است دو محصول الکتریکی در بازار چین عرضه خواهد کرد و در حال حاضر مشغول کار روی یک خودروی الکتریکی با ظرفیت پیمایش ۳۲۲ کیلومتر است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.