صادرات ۶ میلیارد دلاری قطعه تا ۱۴۰۴

صادرات ۶ میلیارد دلاری قطعه تا ۱۴۰۴

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

طبق هدف‌گذاری صورت گرفته در سال ۱۴۰۴ صادرات صنعت قطعه‌ساز کشور باید به ۶ میلیارد دلار افزایش یابد. وزارت صنعت، معدن و تجارت اسفندماه سال گذشته (۱۳۹۵) ویرایش دوم «برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت» را مصوب کرد.
در این برنامه راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت و معدن کشور پیش‌بینی شده که بخشی از آن نیز در رابطه با «برنامه راهبردی صنعت خودرو» است. در برنامه راهبردی صنعت خودرو راهکارهایی در زمینه توسعه و گسترش کمی و کیفی صنعت خودرو و قطعه ایران در حوزه‌های مختلف تعیین شده که از جمله آن برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات قطعه است. در این زمینه در برنامه راهبردی صنعت خودرو پیش‌بینی شده که در سال ۱۴۰۴ میزان صادرات صنعت قطعه‌سازی کشور باید به سالانه ۶ میلیارد دلار افزایش یابد.
به گزارش ایسنا این هدف‌گذاری در حالی است که طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت میزان صادرات صنعت قطعه کشور در سال ۱۳۹۴ تنها ۱۵۳ میلیون دلار بوده است. با این شرایط در سند «اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴» نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اقداماتی برای افزایش صادرات خودرو و قطعات تولید داخل شده است. در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اقداماتی چون تسهیل و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز و بسترهای قانونی صادرات و افزایش مشوق‌های صادراتی و اعطای آن متناسب با ارزش افزوده محصولات صادراتی و نسبت صادرات به تولید داخل، شده است. ارتقای نقش صنعت خودرو در پیمان‌های منطقه‌ای و جهانی جهت توسعه صادرات، مساعدت در تامین خطوط اعتباری مناسب با بازارهای هدف صادراتی، ایجاد و توسعه مراکز بازاریابی بین‌المللی و پیش‌بینی صادرات محصول در قراردادهای همکاری با طرف‌های خارجی، از دیگر وظایف تعیین شده برای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات خودرو و قطعات تولید داخل است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.