شورلت بلیزر در برابر فورد اج

شورلت بلیزر در برابر فورد اج
به تازگی کمپانی ” شورولت “، کراس اووری با اندازه متوسط به نام ” بلیزر ” روانه بازار کرده و امیدوار است این نام بتواند حسی از آشنایی به این خودروی جدید ببخشد. یکی از رقیب‌های اصلی شورلت بلیزر در بازار، خودروی ” فورد اج ” است. باید بلیزر را برانیم تا بتوانیم حکم کنیم کدام خودرو بر دیگری برتری دارد. آیا این تازه وارد، ظاهر مناسب برای مبارزه با خودروی توانمند فورد در این سگمنت را دارد؟

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

آشکارا، دست آورد کمپانی شورلت در این کراس اوور نسبت به کراس اوورهای دیگرش، برجسته تر است. بخش بالایی نمای جلو که شامل کاپوت و چراغ های فوقانی است، بسیار یادآور شورلت کامارو است و این به هیچ وجه چیز بدی نیست. جلو پنجره دربیش ترین بخش جلویی خودرو گسترده شده و نمایی پر ادعا به آن بخشیده است.
در آرایشی جالب، چراغ های اصلی جلوی خودرو به پایین منتقل شده و چراغ های دید در روز در بخش بالایی نصب شده اند. در آن سوی میدان، ظاهر فورد اج مرسوم به نظر می رسد، اما همچنان خوش قیافه است. خلاف بلیزر در این خودرو چراغ‌ها به جلو پنجره متصل نیستند. در مدل‌های Titanium Elite فورد اج، جلو پنجره براق است و در مدل‌های ST ظاهری اسپرت تر با رنگ سیاه خودنمایی می کند.
شورلت بلیزر در برابر فورد اج

با نگاه به بخش کناری، متوجه خواهید شد بلیزر سقفی با طراحی شناور دارد که این روزها در بسیاری از کراس اوورها مرسوم است و روکش سخت بدنه حس قدرت خاصی به خودرو بخشیده است.
فورد اج با سقف سنتی تر خود کمی عمودی تر به نظر می آید و دو خط شخصیت طراحی برجسته روی درها خودنمایی می کنند. هیچ یک از این دو خودروی شاسی بلند در نمای عقب از ظاهری متمایز بهره مند نیست. هر دو از چراغ عقب های گرد معمولی استفاده می کنند، گرچه چراغ های موجود در بلیزر از طراحی دو عنصری جالب تری برخوردار است. هر دو در عقب دارای جای پلاک بزرگی هستند و شیشه عقب در بلیزر کمی گردتر است.
شورلت بلیزر در برابر فورد اج

درون کابین، بلیزر از صفحه نمایش ۸ اینچی و لمسی استفاده کرده که بالای داشبورد جا خوش کرده است. دریچه هوای گرد، حال و هوایی مرسدسی به فضا بخشیده است. فورد اج از کنسول میانی ساختار یافته تری بهره مند است، صفحه نمایشی لمسی در بالا قرار گرفته و زیر نمایش گر آرایه ای از دکمه ها که فضای قابل توجه ای از کنسول را اشغال کرده اند. خلاف بلیزر که یک فضای در باز برای قرار دادن تلفن همراه دارد، فضای دربسته ای در فورد اج برای قرار دادن موبایل تعبیه شده است. درضمن در فورد اج خبری از دسته دنده سنتی نیست و تعوض دنده توسط شیفتری گردان انجام می شود، اما بلیزر از دسته دنده‌ سنتی استفاده کرده است.
به عقیده شما کدام یک از این دو کراس اوور طراحی جذاب تری دارند؟
شورلت بلیزر در برابر فورد اج
سیاوش مرادی
گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.