شمارش معکوس نیسان برای خداحافظی با سری Z

 شمارش معکوس نیسان برای خداحافظی با سری Z
فیلیپ کلین، مدیر ارشد برنامه‌ریزی نیسان در گفت‌وگو با نشریه استرالیایی درایو در نمایشگاه توکیو موتور ۲۰۱۷ به عدم تمایل نیسان برای ادامه تولید خودروهای اسپرت این شرکت اشاره کرد و گفت: شمارش معکوس برای خداحافظی نیسان با خط تولید خودروی اسپرت Z باید آغاز شود، چرا که سری Z دیگر مانند سابق از اولویت بالایی برای برند نیسان برخوردار نیستند.
فیلیپ کلین گفت: هرچند این خودرو هنوز زنده است، اما همزمان در سگمنتی قرار دارد که به‌تدریج رو به کاهش است و این مساله کسب و کار را دشوارتر می‌کند. کلین به GT-R به‌عنوان یک خودروی بهتر از Z اشاره کرد و گفت همچنان به نیسمو متعهد است. نیسان به استفاده از علامت نیسمو روی خودروهای مختلف ادامه می‌دهد و به زودی لیف ۲۰۱۸ احتمالا متاثر از ظاهر اسپرت نیسمو خواهد بود. کلین افزود: ما قصد ترک هیجان و اشتیاق مربوط به مدل Z را نداریم، اما در نظر داریم که به شیوه‌های مختلفی آن را محقق کنیم.
اولین نظرات پیرامون آینده نامشخص Z به نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷ برمی‌گردد که کریستین مونیر، معاون اول مدیر فروش، بازاریابی و عملیات نیسان به‌طور قطع گفت ۳۷۰Z برای برند نیسان، اولویت نیست. ریچارد امری مدیر عامل استرالیایی پیشین نیسان ضمن اشاره به بی‌اطلاعی خود از هر گونه برنامه آینده برای تولید نیسان Z جدید گفت: به این زودی‌ها منتظر چنین چیزی نباشید.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، نیسان طی سال‌ها، ایده مدل Z را در چند مسیر مختلف بررسی و امتحان کرد. کانسپت کراس‌اوور نیسان Gripz و کانسپت کوچک‌تر IDx از جمله این مدل‌ها است. آخرین خبر از مدل Z مربوط نمایشگاه توکیو امسال است که قرار است کانسپت جدیدی از پیش نمایش نسل بعد این خودرو رونمایی شود. نیسان Z در سال ۲۰۱۹ پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را جشن خواهد گرفت. البته اگر تا آن زمان بتواند به عمر خود ادامه دهد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.