سیستم آی سایت، بینایی هوشمندی برای خودروهای سوبارو!

سیستم آی سایت، بینایی هوشمندی برای خودروهای سوبارو!
شرکت خودروسازی ژاپنی سوبارو، به تازگی اعلام نموده که تا پایان سال ۲۰۱۷، سیستم بینایی هوشمند خودرو (سیستم آی سایت) را که یک تکنولوژی دستیار راننده است به سراسر مناطق جهان ارائه خواهد داد. در حال حاضر، نسل سوم سیستم آی سایت در مدل جدید این کمپانی به نام XV به خدمت گرفته شده است. در حالی که قبلا کمپانی سوبارو برای ارائه سیستم بینایی هوشمند خود (سیستم آی سایت)، کشورهای توسعه یافته را هدف قرار داده بود، گویا قرار است این تکنولوژی را به کل کشورهای جهان عرضه نماید.
سیستم آی سایت، بینایی هوشمندی برای خودروهای سوبارو!
سیستم آی سایت، از وجود دو دوربین بهره می‌برد و توسط این دوربین‌ها، خطرات برخورد احتمالی را شناسایی کرده و در صورت لزوم خودرو را متوقف می‌کند. این دوربینها به سیستمی مرتبط هستند که سوبارو آن را سیستم کنترل ترمز قبل از تصادف می‌نامد. اگر این دوربین‌ها چیزی مانند یک عابر پیاده و یا خودروی دیگر را در مسیر وسیله نقلیه ببینند، یک آلارم برای هشدار دادن به راننده به صدا در خواهد آمد. اما اگر راننده هیچ اقدامی نکند، خودرو، به منظور اجتناب از ایجاد تصادف و یا کاهش اثر ضربه، خود به خود متوقف خواهد شد.
کمپانی سوبارو در این خصوص اذعان داشته که سیستم آی سایت، تنها در صورتی خودرو را متوقف خواهد کرد که تفاوت سرعت بین دو شی کمتر از ۱۸.۵ مایل در ساعت باشد. علاوه بر این، تمامی خودروهای سوبارو به جز سیستم آی سایت، به سیستم کنترل کروز انطباقی نیز مجهزند. لذا خودروهای این کمپانی قادرند، سرعت وسیله نقلیه جلوتر از خود را در ترافیک تشخیص داده و در صورتی که کنترل کروز فعال باشد، سرعت خود را با آن هماهنگ نمایند.
شرکت سوبارو، هنوز چیزی در مورد این‌که هزینه نصب سیستم آی سایت بر روی خودروها چقدر خواهد بود عنوان نکرده اما مشتریان ژاپنی می‌توانند از ماه آینده این سیستم را بر روی مدل‌های خاص سفارش دهند.
سیستم آی سایت، بینایی هوشمندی برای خودروهای سوبارو!
منبع چرخان

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.