سوناتا فیس لیفت شد

سوناتا فیس لیفت شد
کمپانی کره ای هیوندای که چند سالی است نسل جدید سوناتا را با کد اتاق LF روانه بازار کرده است، چندی پیش نسخه فیس لیفت مدل ۲۰۱۸ این خودرو را به بازار جهانی معرفی کرد.
با انتشار تصاویر نسخه فیس لیفت سوناتا LF، بسیاری فکر کردند که هیوندای نسل جدیدی از خانواده سوناتا را به بازار معرفی کرده است. ولی با نگاهی دقیق تر می توان فهمید که اینبار هیوندای یک فیس لیفت قوی را برای محصول پرفروش خود به کار برده است. در سوناتا LF مدل ۲۰۱۸، تنها نمای کناری خودرو است که شما را به یاد آخرین اتاق این خودرو می اندازد. وگرنه نوع طراحی جلو و عقب و جزییات خودرو به شکلی متحول شده که سوناتا ۲۰۱۸ را یک خودرو دگرگون شده معرفی می کند.
سوناتا فیس لیفت شد
چراغ ها، کاپوت، سپرها، گلگیرهای جلو و برخی جزییات تزییناتی باعث شده تا سوناتا LF در سال ۲۰۱۸ف به مراتب هیجان انگیز از گذشته ظاهر شود. وقتی پا به کابین این خودرو می گذارید، تغییرات خاصی رخ نداده است و یا حداقل آنچنان مشهود نیستند. ولی باید گفت که طراحان هیوندای بیشتر جزییات را در کابین سوناتا LF مدل ۲۰۱۸ تغییر داده اند. مثلا نمایشگر خودرو به روز شده است و در قسمت پایینی داشبورد، امکان شارژ بی سیم تلفن همراه فراهم شده است. طراحی غربیلک فرمان به روز شده است و تا حدی جا نمایی دکمه های کاربردی تغییر کرده است. دکمه های پایین پنل سیستم تهویه به صورت براق نقره ای درآمده اند که تا حدی حس تجملی را به کابین این سدان کرده ی القا می کنند.
سوناتا فیس لیفت شد
همچنان پیشرانه این خودرو از نوع ۲.۴ لیتری GDi است که با توجه به سفارش های مختلف، ۱۸۸ تا ۱۹۱ اسب بخار قدرت تولید می کند و گیربکس شش سرعته اتوماتیک، وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلو دارد. ولی در تولیدات جدید هیوندای قرار است که سوناتا بیشتر با سفارش گذاری پیشرانه دو لیتری توربه به بازار جهانی عرضه شود. این موتور تواناتی تولید ۲۲۴ اسب بخار قدرت را دارد و در نسخه های جدید به گیربکس هشت سرعته متصل می شود. احتمال داده می شود که کمپانی هیوندای بخواهد نسخه های به روز شده موتور دو لیتری توربو خود را بر روی سوناتا LF مدل ۲۰۱۸ نصب کند. این پیشرانه ها گاهی تا ۲۷۶ اسب بخار قدرت تولید می کنند و شتاب فوق العاده ای به این سدان کره ای می دهند.
سوناتا فیس لیفت شد
پیش بینی می شود که سوناتا LF مدل ۲۰۱۸ از نیمه دوم سال ۹۶ به بازار ایران راه پیدا کند. با توجه به تغییراتی که برای این خودرو پیش آمده است، احتمالا بازار ایران قیمتی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان را برای آن در نظر می گیرد.
گروه مستند اسب بخار

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.