ساخت پنل‌های خورشیدی توسط تسلا

ساخت پنل‌های خورشیدی توسط تسلا
این روزها، شرکت تسلا و همچنین ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا بسیار درگیر و پرکار هستند. اگرچه شرکت و ماسک بر سر موانع تولید مدل۳ دچار چالش‌هایی هستند، و تکلیف خودروی سنگین جدیدش هنوز کاملا روشن نیست، اما اخیرا برای کمک به احیای برق در قلمرو ایالات متحده در جزیره پورتو ریکو وارد شدند. قسمت اعظم این جزیره بعد از آبشار و طوفان‌های ویرانگر ماریا همچنان بدون برق به قوت خود باقی مانده‌اند.
تسلا نصب پنل‌های خورشیدی و باتری‌ها را در بیمارستان کودکان Juan به منظور احیای برق در مناطق حساس و کلیدی آغاز کرد. این پنل‌های خورشیدی برق را در روزهای روشن تامین خواهند کرد، در حالیکه باتری‌ها این کار را از طریق انرژی ذخیره‌شده در زمان‌های ابری انجام خواهند داد.
تسلا ۲۴ ام اکتبر در توییتر خود نوشت که این بیمارستان در بین خیل زیادی از پروژه‌ها، اولین پروژه‌ است که این اتفاق در آن محقق شد. به گزارش بی‌بی‌سی، خود ماسک هم برخی از منابع تسلا را به این جزیره وارد کرد. علاوه بر این، ۲۵۰ هزار دلار از سرمایه خود را برای حمایت از این اقدام اهدا کرد.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، ماسک همچنین کسب و کار پورتو ریکو را برای بازسازی شبکه برق این جزیره به خدمت گرفته بود و امید زیادی به اجرای آن داشت. با این حال، این کشور قراردادی را با شرکت کوچکی که با نام وایت‌فیش در مونتانا واقع شده، منعقد کرد. پورتو ریکو این قرارداد را به دلایل نقدهای فراوانی که به شرکت و نیز معاملات تجاری خود شرکت شده بود، لغو کرد.
تسلا که شهرتش را مدیون خودروهای الکتریکی است، تجربیات زیادی در تولید و ذخیره انرژی دارد. تسلا در سال ۲۰۱۵ از خط تولید سیستم‌های ذخیره انرژی هم برای مصارف خانگی و هم تجاری رونمایی کرد. امسال پیش سفارش برای سقف طرح شیروانی خورشیدی تسلا باز است. تسلا همچنین با دولت استرالیا برای نصب این سیستم‌های ذخیره انرژی در کشور در حال همکاری است. برنامه‌ها شامل ساخت بزرگ‌ترین باتری جهان است. تسلا در حالی این پروژه را انجام داده است که در بخش خودروهای الکتریک خود، با مشکلاتی بسیار جدی و ضررآور مواجه شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.