ساخت میراث کالیفرنیا در چین

ساخت میراث کالیفرنیا در چین
سالین در اوایل دهه ۸۰ به‌عنوان یک شرکت اتواسپرت در شهر کورونا، کالیفرنیا تاسیس شد و خیلی زود وارد خدمات پس از فروش شد و تولید قطعات اصلی (OEM) را تجربه کرد. در سال ۲۰۰۰، سالین نخستین طراحی پیشرانه خود را در قالب سوپرخودروی S7 معرفی کرد، اما آن چه باعث شهرت این خودروساز شد، شرکت تیونینگ فورد بود. این موفقیت تا حدی است که امروز با معرفی مدل S1 و حضور در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس ۲۰۱۷، در زمره مدل‌های ممتاز جهان قرار گرفته و بسیار چشم‌نواز است.
به گزارش پایگاه خبری خودرونویس، چیزی که ممکن است بیش از هر چیزی بسیار سوال‌برانگیز باشد، دلیل شباهت این مدل به Artega GT طراحی شده توسط هنریک فیسکر است. پاسخ ساده است، در واقع سرمایه تولید S1 از سوی گروه اتوموتیو تکنولوژی جیانگسو سالین تامین می‌شود؛ این گروه یک شرکت چینی است که مالکیت طراحی جی‌تی را دارد. اولین نمونه این خودروی اسپرت سبک وزن با همکاری مشترک جیانگسو سالین در آمریکای شمالی تولید خواهد شد که پس از آن قرار است در سال ۲۰۱۹ این مدل در کارخانه چینی این شرکت در روگائو تولید شود.
مدل S1 که به عنوان یک خودروی دو نفره توسعه یافته، دارای شاسی آلومینیومی با پوشش فیبر کربنی است. به عبارت دیگر، این دلالت بر سبک وزن بودن خودرو دارد چرا که وزن خودرو ۱۲۸۷ کیلوگرم است؛ به همین دلیل خودرو دارای عملکرد عالی است. محور عقب که با چرخ‌های ۲۰ اینچی تکمیل می‌شود توسط یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو حرکت می‌کند که البته هیچ ارتباطی با فورد ندارد.
سالین مدعی است که این یک پیشرانه را در شرکت خود توسعه داده و توانایی قدرت آن ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۴۷۵ نیوتن‌متر است. جالب‌تر از همه آمار بعدی است زیرا، منطبق با آخرین نسخه پیشرانه اکوبوست ۲.۳ لیتری که در موستانگ ۲۰۱۸ وجود دارد، است. این مدل با یک جعبه دنده‌دستی ۶ سرعته ۲ کلاچه عرضه خواهد شد.
همانطور که انتظار می‌رود، عملکرد این خودرو بسیار بالاست چرا که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر این خودرو ۳.۵ ثانیه طول می‌کشد و برای رسیدن به سرعت ۲۹۰ کیلومتر ۱۱.۳ ثانیه نیاز دارد.
دلیل اینکه سالین بازار خوبی را برای خود شاهد نیست این است که S1 یک محصول تیراژ محور است و مثل S7 پرتیراژ نیست. این خودروساز انتظار دارد که هر سال دست کم ۱۵۰۰ نمونه از این مدل خود را برای بازار آمریکا تولید کند که هر کدام به قیمت ۱۰۰ هزار دلار است. مشتریان می‌توانند با قراردادن سپرده هزار دلاری برای S1، نیمه دوم سال ۲۰۱۸ آن را تحویل بگیرند.
شایان ذکر است که S1 تمام الکتریکی اواخر سال آینده به گستره تولیدات این شرکت اضافه خواهد شد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.