رینگی که 17 میلیون تومان قیمت دارد

افرا موتور دوباره با ولوو بازگشت
وقتی برای خرید خودروهای صفر لوکسی مانند پورشه ماکان، ولوو XC90 و ب ام و X4 به بازار خودروهای صفر مراجعه می کنید، گاهی تنها یک سایز رینگ و طرحی متفاوت باعث می شود که بهای خودرو تا ۱۷ میلیون تومان افزایش پیدا کند.
وقتی که یک تیپ از مدل های پورشه ماکان تغییر می کند، احتمال دارد که این اختلاف قیمت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شود. برخی امکانات در خودروهای لوکس بر خلاف باور عوام باعث می شوند تا خاص بودن خودرو برای مصرف کننده گران تمام شود و تنها یک رینگ بزرگتر ۱۷ میلیون تومان بیشتر خرج بتراشند. البته مالکین این خودروها تا حدی متفاوت از سایر مردم فکر می کنند و تجربه نشان داده که در برخی خودروهای لوکس، نسخه های ساده تر محبوبیت بیشتری در بازار ایران دارند. به عنوان مثال این روزها مشتری فول ترین نسخه ولوو XC90 کمتر از نسخه های میانی بوده و یا خریداران ب ام و سری۷ جدید آنچنان دنبال امکانات عجیب و غریب سفارشی در خودرو نیستند.
برخی کارشناسان بر این عقیده تکیه می کنند که نباید قیمت برخی نسخه های آپشنال خودروها در بازار ایران بدین شکل ارزش گذاری شوند. زیرا در واردات برخی برندها، ارزش گذاری مستقل برای هر خودرو انجام نمی شود و عموماً در گمرک قیمت پایه خودرو برای اخذ عوارض در نظر گرفته می شود. لذا دیگر نباید به بهای پرداختی اضافی بابت آپشن ها توسط نمایشگاه داران عوارض تعلق گیرد و با این حساب و کتاب ها به دست مصرف کننده برسد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.