رونمایی مرسدس از نسخه مخصوص GT3

رونمایی مرسدس از نسخه مخصوص GT3
در سال ۱۹۶۷ دو مهندس مرسدس تصمیم گرفتند که با خروج از شرکت و اجاره کردن یک انبار، شرکتی به نام AMG را تاسیس کنند.
نام این شرکت در واقع از نام خانوادگی این دو نفر یعنی آفرشت و ملچر به اضافه حرف اول محل تولد آفرشت که گروساپاش بود، گرفته شد.به گزارش خودرونویس ده سال بعد از تاسیس، مرکز این شرکت به شهر دیگری منتقل شد و در سال ۱۹۹۳، مرسدس و AMG تصمیم گرفتند که به صورت، خودروهای اسپرت تولید کنند. اولین مدل نیز C63 نام داشت که برای رقابت با ب‌ام‌و M3 ساخته شده بود. مرسدس در سال ۱۹۹۹، ۵۱ درصد از سهام AMG را خرید و از ژانویه ۲۰۰۵، بخش مرسدسAMG در واقع یکی از گروه‌های زیرشاخه دایملر شناخته می‌شود.
رونمایی مرسدس از نسخه مخصوص GT3
اکنون نیم‌قرن پس از تاسیس AMG، مرسدس نسخه مخصوص پیست تازه‌ای از GT3 را به همین مناسب عرضه می‌کند. از این مدل تنها ۵ دستگاه تولید خواهد شد و نام کامل آن، GT3 Edition 50 است. رنگ بدنه خودرو کاملا تازه است و پیش از این، در هیچ‌کدام از محصولات AMG آن را ندیده‌ایم. در بخش‌های مختلفی از خودرو، لوگوی AMG نیز دیده می‌شود.
در داخل خودرو نیز از رنگ‌های جذابی استفاده شده است. از فیبرکربن مات سیاه نیز در پنل‌های در، داشبورد و کنسول مرکزی استفاده شده و نصب لوگوی AMG در داخل نیز ادامه یافته است. روی کمربندها نیز عبارت ۵۰ YEARS OF DRIVING PERFORMANCE (50 سال قدرت رانندگی) دیده می‌شود. یک ساعت بسیار جذاب و پیشرفته هم به همین مناسبت تولید خواهد شد. از این ساعت که نام کامل آن Ingenieur Chronograph Sport Edition 50th anniversary of Mercedes-AMG است، تنها ۲۵۰ عدد ساخته می‌شود و البته پنج نفری که خود خودرو را بخرند، یکی از این ساعت‌ها را هم دریافت خواهند کرد.
رونمایی مرسدس از نسخه مخصوص GT3
ب‌ام‌و نیز در اقدامی جالب و البته با شوخ طبعی مخصوص آلمانی‌ها، این دستاورد بزرگ را به مرسدس تبریک گفته است. بخش M شرکت ب‌ام‌و با نصب بنری بزرگ در پیست نوربرگرینگ، نیم‌قرن تاریخچه AMG را با این جمله جشن گرفت: «شما کیک سفارش داده بودید، اما ما دونات درست کردیم! بخش M 50 سالگی AMG را تبریک می‌گوید.» در بخش راست این بنر نیز یک M4 را در حال دونات زدن می‌بینیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.