رونمایی ازکانسپت I.D.Crozz در نمایشگاه شانگهای

رونمایی ازکانسپت I.D.Crozz در نمایشگاه شانگهای
فولکس واگن از سومین کانسپت تمام الکتریکی خودش در شانگهای رونمایی کرد.این مدل که I.D.Crozz نام دارد به همراه دو مدل I.D.hatchback و I.D.Buzz microbus روی پلتفرم مشابهی ساخته شده و انتظار می رود این خودرو های تمام الکتریکی در سال ۲۰۲۰ به بازار خودرو ورود کنند.
از آنجا که فولکس واگن آمار بهترین فروش را در سال گذشته برای خودش ثبت کرده است همانطور که انتظار می رفت مدل های خاص و منحصر به فردی را برای بازار آینده خودرو یعنی همان بازار الکتریکی ها در نظر گرفته است که I.D.crozz زیباترین آن ها بنظر می رسد.
رونمایی ازکانسپت I.D.Crozz در نمایشگاه شانگهای
نیروی این ماشین بوسیله دو موتور الکتریکی تامین می شود که یکی از آنها نیروی چرخ های جلو و دیگیری نیروی چرخ های عقب را تامین می کند.موتور تامین کننده چرخ های جلو ۱۰۱ اسب بخار نیرو تولید می کند و موتور دیگر ۲۰۱ اسب بخار که در مجموع این دو موتور I.D.Crozz را به خودرویی الکتریکی با قدرتی ۳۰۲ اسب بخاری تبدیل می کنند.گفتنیست این خودرو قادر است در کمتر از ۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و با هر بار شارژ موتورهای آن می توان مسافت ۵۰۰ کیلومتری را طی کرد.
رونمایی ازکانسپت I.D.Crozz در نمایشگاه شانگهای
اما نکته جالبی که در مورد این ماشین وجود دارد آن است که با تنها نیم ساعت شارژ با برق ۱۵۰ kW می توان تا ۸۰ درصد باطری این ماشین را شارژ کرد که این راندمان شارژ در نوع خود بینظیر است. باطری این ماشین در کف و در مرکز سقل این ماشین قرار گرفته است.
اما چیزی که این کانسپت را از دو کانسپت قبلی فولکس واگن متمایز می کند قابلیت خودران بودن آن است.این مدل به چهار لیزر اسکنر پیشرفته مجهز شده که هر زمان راننده می تواند خودرو را در حالت خودران قرار دهد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.