رنو : با وجود تحریم های آمریکا ایران را ترک نمی کنیم

رنو: با وجود تحریم های آمریکا ایران را ترک نمی کنیم
کمپانی خودروسازی رنو اعلام کرده است که این نشان تجاری با وجود تحریم‌های آمریکا، از بازار ایران خارج نخواهد شد.
مدیرعامل رنو در نشست سالانه سهامداران گفت: ” این شرکت در ایران می ماند، حتی اگر به شدت حجم فعالیتمان را کاهش دهیم.”
کارلوس گون، مدیرعامل رنو، گفته دلیل چنین تصمیمی این است که در آینده و “موقعی که دوباره بازار گشوده شود” این شرکت نسبت به دیگر شرکت‌های خودروسازی امتیاز بیشتری برای گرفتن سهم از بازار خودروسازی خواهد داشت.
با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و با وجود آن که قدرت‌های اروپایی اعلام کرده‌اند که به دنبال حفظ توافق و محافظت از منافع شرکت‌های اروپایی در بازار ایران هستند، شرکت‌های متعددی در هفته‌های اخیر اعلام کرده‌اند که فعالیت خود در ایران را متوقف می‌کنند.
کارلوس گون، در جمع سهامداران این شرکت تاکید کرد: “رنو در ایران آینده دارد.” او گفت در عین حال ادامه حضور در رنو به شکلی نخواهد بود که به منافع کلان این شرکت ضربه بزند.
آقای گون گفت تیمی از این شرکت مستقیما با دولت آمریکا در تماس است و فعالیت آن به شکلی خواهد بود که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به اقدامات تلافی‌جویانه و تحریم های آمریکا منجر نشود.
کمپانی رنو پیش از وضع تحریم های آمریکا برنامه داشت تا در پی همکاری جدیدش با ایدرو، خط تولید محصولات جدید خود را در ایران افتتاح کند و خودروهایی چون داستر جدید، سیمبل و کویید را به بازار ایران بیاورد. همچنین یکی از سیاست های این برند صادرات این دسته از خودروها از خط تولید ایران بود. قرارداد رنو با ایدرو در شرایط پسابرجام به عنوان یکی از مهمترین قراردادهای خودرویی شناخته می شد و در این چند ساله حواشی بسیار زیادی را داشت. حال باید منتظر ماند و دید که در صورت کاهش فعالیت رنو در ایران بدون ترک این خودروساز از بازار کشور، میزان تولید محصولاتی چون ساندرو ، تندر۹۰ و تندر۹۰ پلاس در خط تولید پارس خودرو و ایران خودرو چقدر می شود.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

گروه مستند اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.