رقیب سوئدی-آلمانی X4 و NX بزودی در بازار ایران

رقیب سوئدی-آلمانی X4 و NX بزودی در بازار ایران
شرکت داتیس خودرو که به تازگی به عنوان نماینده رسمی هیکو اسپورتیو آلمان شناخته می شود، قرار است تا بزودی نسخه های تیون شده ولوو را به بازار کشور عرضه کند.
هیکو اسپورتیو یک کمپانی تیونینگ آلمانی- سوئدی است که کار خود را از سال ۱۹۹۹ آغاز کرده است. این کمپانی تنها به تقویت و بروزرسانی محصولات ولوو مشغول است و به نوعی تیونر اختصاصی این برند سوئدی به حساب می آید. حال هیکو اسپورتیو با اعطای نمایندگی رسمی به داتیس خودرو فرایندی چون هامان را در پیش گرفته است. با اینکه لندروورهای ایووک اجازه ورود به کشور را ندارند، ولی نسخه هامان این خودروها وارد بازار ایران شده اند. مثال اولیه برای این سبک از ورود خودروهای به کشور، مرسدس بنز CLA بود که با نام MEC وارد بازار کشور شد.
هیکو اسپورتیو و داتیس خودرو برنامه دارند تا ۵ محصول ولوو را به بازار ایران معرفی کنند. ولوو XC90 که پیش از این توسط افرا موتور به بازار ایران آمده بود، حال با نماد توینری هیکو اسپورتیو توسط داتیس خودرو به کشور باز می گردد. همچنین واردات ولوو XC60، V40، S90 و S60 نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته و احتمالا تا آخر سال ۹۶ حضور این خودروها در جاده های کشور دیده می شود.
در میان گزینه های اعلام شده این برند آلمانی- سوئدی، یک خودرو کراس اوور به نسبت لوکس حضور دارد که به تازگی با ظاهر جدید خود تمام رقبای جهانی را به چالش دعوت کرده است. ولوو XC60 مدل ۲۰۱۸ خودرویی است که از نظر طراحی بسیار جذاب و خیره کننده است. این خودرو از نظر طراحی به سمت سبک جدید طراحی ولوو رفته است و شباهت زیادی به XC90 و S90 دارد. طراحی چراغ های جذاب شده است و از طرفی کابین این خودرو سبک جدید و فضایی را به خود گرفته است. با این حال این کراس اوور به نسبت لوکس و خاص ابعادی نزدیک به ب ام و X3 و X4 دارد. از طرفی با توجه به اینکه رقابت اصلی این دو آلمانی با NX ژاپنی در بازار ایران است، بدون شک حضور XC60 هم می تواند رقابت سه جانبه این خودروها را به سمت بازی چهار جانبه ببرد.
رقیب سوئدی-آلمانی X4 و NX بزودی در بازار ایران
ولی باید در نظر داشته باشید که XC60 در بسیاری از موارد بالاتر از NX و X4 قرار دارد. این خودرو در بحث ایمنی از تمام رقبای خود سرامد بوده و در جدیدترین نسخه تولیدی آن، سامانه پیشگیری از تصادف به فرار از تصادف مجهز شده است. همچنین کیفیت چرم کار شده در کابین و از طرفی فناوری موجود در خودرو، تقریبا فاصله یک پله ای را برای XC60 با سایر رقبای آلمانی و ژاپنی ایجاد می کند. کمپانی ولوو سوئد برای XC60 جدید دو موتور ۲ لیتری دیزل ۱۹۰ و ۲۳۵ اسب بخار در نظر گرفته است و بدیهی است که این کراس اوور سوئدی با این موتورها به ایران می آید. در عوض XC60 با پیشرانه دو لیتری توربو می تواند به ایران بیاید که از نظر توان خروجی نسبت به رقبا سرتر است. کمپانی ولوو با توجه به سفارش مشتری امکان ایران فراهم می کند تا موتور دو لیتری توربو XC60 قدرت ۲۴۶، ۲۵۱ و ۳۱۶ اسب بخار را تولید کند و گشتاوری بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ نیوتون متر داشته باشد. نسخه T8 این خودرو در کنار موتور بنزینی به پیشرانه برقی هم مجهز است که توان آن را تا ۴۰۶ اسب بخار و گشتاور ۶۴۰ نیوتون متر بالا می برد. یکی از ویژگی های XC60 جدید قابلیت دو دیفرانسیل AWD است که در همه مدل های آن به صورت فابریک نصب خواهد شد.
هنوز کمپانی تیونیگ هیکو اسپورتیو نسخه خاص XC60 را معرفی نکرده است. ولی به احتمال قوی طی ماه های آینده فروش این خودرو از جانب این کمپانی آلمانی نیز آغاز می شود. پیش بینی می شود که کراس اوور جدید ولوو در ایران قیمتی حدود ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را داشته باشد.
روزنامه دنیای خودرو

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.